Saas Almagell

Zwitserland, Saas-Almagell

Dinsdag, volgens de voorspellingen de laatste écht mooie dag, dus moest het dan toch maar gaan gebeuren. Optimale mentale voorbereiding is cruciaal, fysiek was ie dat natuurlijk al, maar toch….. de spieren nog eens goed losgemaakt. Een rustig ontbijtje want hét moment kwam steeds dichterbij. Een jaar voorbereiding zet je natuurlijk niet zomaar overboord, alles moet gewoon kloppen zo’n dag. De spanning loopt steeds verder op en als ie bijna niet meer te houden is, besluiten we tot een wandeling naar Saas Almagell, ruim 10 km in het zonnetje door de sneeuw baggeren, heerlijk. En prima passend in de voorbereiding eigenlijk. In Almagell nog even koffie. Nee, de gebruikelijke apfelstrudel met warme vanille saus slaan we vandaag maar even over. Snel terug naar Saas Grund maar weer. De heenweg duurde zo’n 1,5 uur. De terugweg werd in ongeveer de helft afgelegd en al snel kwam ons einddoel van vandaag in zicht. Hét enige restaurant waar ze als lunch een hele- of een halve meter braadworst serveren!!!!! Joop ging voor de hoofdprijs, hij bestelde een halve meter met friet en behaalde goud. Rob moest zich tevreden stellen met het zilver, hij kwam niet verder dan een halve meter met brood. Met het schaamrood op de wangen nam ik het brons in ontvangst, maar de eerlijkheid gebied te zeggen dat ik niet verder kwam een kop goulashgsoep met brood. Het dames klassement werd aangevoerd door Hanneke met een tomatensalade. Ottoline en Trix eindigden ex equo op de tweede plaats met goulashsoep en brood. Moe van de enorme inspanning hebben de middag in volstrekte rust doorgebracht om daarna om 18.00 uur aan de borrel en om 19.00 uur aan het diner te gaan. Einde van een mooie dag.

Hoi allemaal, Jee, wat ziet dat er aantrekkelijk uit zeg! Super mooie foto's, maar waarschijnlijk ziet het er in het echt nóg cooler (letterlijk) uit. Zo te lezen vermaken jullie je prima met al dat wandelen en lekker eten. Hier is het helaas al aan het dooien, maar gelukkig waren Gerben en ik zondag wel zo fanatiek om een wandeling IJsselmeer te doen dus die ervaring hebben we in onze zak. Nou, ik wens jullie nog heel veel plezier! Ik duik weer de boeken in! Liefs Gonny

Gonny 2016-08-09 19:36:54

Hey, Zo te lezen hebben jullie het lekker naar de zin. De foto's zien er super mooi en aantrekkelijk uit zeg. Zondag was hier de laatste mooie dag en ben dus snel op de ijzers nog een rondje Loosdrechtse plassen gegaan (25km als ik iedereen mag geloven) héél moe maar héél voldaan. Nu zit ik naar de regen op mijn raam te luisteren. Neem het er dus lekker van want bruin worden zit er hier voorlopig niet in. Groetjes Mirjam

Mirjam 2016-08-09 20:05:26

Dag allemaal, Matthijs herkende de foto al van Saas Fee. Zo te zien en lezen wordt het weer een schitterende vakantie. Hier is zoals boven vermeld het winterweer weer over. Afgelopen weekend nog wel wat tochtjes proberen te maken. Zaterdag zijn we wezen schaatsen (en klunen) door de polder. Zondag heeft Matthijs een rondje ringvaart gereden, wat met een frisse tegenwind op de terugweg toch nog best zwaar was. Inmiddels weer hard aan het werk en genieten we middels jullie foto's en verhalen mee van de winter aldaar. Geniet ervan. Groetjes, Liesbeth en Matthijs