Titanic

Verenigd Koninkrijk, Southampton

Vandaag staat Southampton op het programma. We zijn naar Hythe gereden waar we de auto hebben geparkeerd om vervolgens de ferry van 12 minuten naar Southampton te nemen. Om bij de ferry te komen moet eerst de 700 meter lange pier uit 1881 worden bedwongen. Gelukkig rijdt daar Engelands eerste elektrische treintje uit 1922 dat ons naar de ferry brengt. De ferry valt in het niet naast een heel groot cruiseschip wat in de haven ligt. Southampton zelf stelt niet veel voor maar de cruisegangers en de Southamptenaren zelf kunnen in ieder geval hun hart ophalen met winkelen want er is een winkelcentrum met meer dan 1000 winkels. Verder valt er over Southampton weinig te vertellen behalve dat de Titanic daar gebouwd is, waar overigens weinig van te zien is. De ondergang van dit legendarische schip heeft overigens diepe sporen nagelaten in Hythe want veel omgekomen bemanningsleden kwamen uit dit dorpje. Op de terugweg laten we het treintje voor wat het is en leggen we de pier te voet af.