Auckland

Nieuw-Zeeland, Hotel Grand Chancellor Auckland City

Gesloopt zijn we, en ik een beetje ziekkies, beetje koorts en misselijk, bijna de hele reis “geslapen”. Maar, mooi dat we er zijn! Waren van plan om vanaf de luchthaven met de bus naar het hotel in de binnenstad te gaan. Maar gezien ons beider gesteldheid (……) hebben we toch maar een taxi genomen. Achteraf gezien dubbelgoed, want anders hadden we onze bagage 500 meter up-hill moeten zeulen, en daar zijn wij geen fan van. Het Grand Cancellor kunnen we aanbevelen. Voor de prijs van een kamer krijg je een compleet appartement met alles erop en eraan. Lekker uitgebreid ontbijt ook, maar dat komt morgen. Dus….het zonnetje schijnt lekker en op naar de Sky Tower. Ongeveer?…..heel erg verschrikkelijk hoog, en ze springen er nog vanaf ook, aan een elastiekie en dan gillen maar! Maar wat een geweldig uitzicht over de stad, die trouwens behoorlijk verspreid ligt over allerlei schiereilandjes. Dit keer zonder problemen over de glazen vloer gewandeld. Op de terugweg, inmiddels zo’n uurtje of halfzes, nog even ons diner bij een broodjeszaak opgehaald. Hoewel eigenlijk nergens zin in, smaakte het broodje gezonde kip best lekker. Vroeg onder de wol, want we zijn de jetlag nog lang niet kwijt.