Icefield Parkway

Canada, Jasper

Vandaag zijn we van Jasper via de Icefields Parkway naar Lake Louise gereden. Op papier misschien wel het mooiste stukje van onze reis. En mooi was het, echt fantastisch. Wat een landschap! Ik zal proberen een indruk te geven. Je neemt de bergen uit Zwitserland, de eindeloze bossen uit Zweden, de woest kolkende rivieren en ruige natuur uit Noorwegen. Mix de ingrediënten grondig. Heb je het plaatje? Mooi, rek het dan nu in de lengte, breedte en hoogte factor 5 op. Tot slot leg je er een twee baans weg in van pakweg formaatje Zwanenburgbaan (Schiphol) en je hebt het beeld compleet. Omdat het zo stil is kom je op parkeerplaatsen en uitkijk punten de hele dag dezelfde mensen tegen. Allemaal onderweg met alle soorten en maten vervoermiddelen. Via dit circuit hoorden wij dat wij een langs de weg wandelende Grizzly op een half uurtje hebben gemist. Balen, want een Grizzly zie je, ook volgens de Rangers hier, vrijwel nooit. Wij moesten het doen met een stel Bighorn Sheep die zout van de weg stonden te likken, ook leuk. Onderweg tamelijk slecht weer gehad met af en toe hevige sneeuwbuien. Gelukkig ook af en toe het zonnetje gezien.