Hannig, Saas Fee

Zwitserland, Hannig

Woensdag. De eerdere weersvoorspellingen hebben hun naam weer eens eer aangedaan. Ze klopten niet. Het was vandaag weer gewoon prachtig zonnig. Op het gratis buskaartje zijn we al vroeg in de ochtend naar Saas Fee vertrokken, want daar moet je toch even de tijd door nemen. Het wachten op de bushalte duurde uiteindelijk langer dan de hele reis. Bij de koffie werd alsnog besloten vandaag de Hannig “te doen”. Met de seilbahn naar een hoogte van 2.336 meter. En dan op je gemakkie terugwandelen. Opvallend is hoeveel mensen de edele sport van bergwandelen niet begrijpen. Je komt regelmatig mensen tégen. Zij zeulen tegen de berg op, terwijl je die toch echt naar beneden behoort te lopen. Vanaf het terras waar we, na het geweld van gisteren een heel rustige lunch gebruikten, hadden we een prachtig uitzicht op de route. Zeker tien minuten deed de man erover om een afstand van zo’n 50 meter af te leggen. Amechtig hijgend en hangend tussen twee wandelstokken ploegde hij voort. Vriendelijk als wij zijn hebben we hem nog even flink aangemoedigd door hem te vertellen dat de laatste lift (naar het dal….. ja, het blijft moeilijk te begrijpen) om 16.00 uur vertrok. Dat werd dus nog even stevig doorstappen voor hem, of het moest zijn bedoeling zijn om een nachtje in de gezonde buitenlucht door te brengen. Nou ja, gauw maar verder. Inmiddels is het bijna 18.00 uur, hoogste tijd voor snel omkleden, de borrel en diner. Bijna einde van wederom een fantastische dag en op naar morgen.

Hey allemaal, Wederom weer geweldig geschreven.... Ik heb weer hardop zitten lachen achter mijn pc. Hey en Papa..... je valt wel een beetje uit buiten de boot hoor op de foto. Is er een kledingadvies ofzo als je mee wilt op vakantie hahaha? Allemaal mooi in het rood met een witte of zwarte broek. Geweldige foto's en goed om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Groetjes

Mirjam 2016-08-09 20:14:16

Hoi Trix en Jan, jullie genieten volop gelukkig, houd dat zo, wij gaan wel naar de vakantiebeurs voor dat zelfde gevoel! groeten Ineke