Höh

Zwitserland, Kandersteg

De titel zegt het al, deze vakantie zit er bijna op. Maar eerst vandaag nog een wandeling naar Höhwald. Tegenover ons huis, aan de voet van de berg. Eerst een pittige klim van ruim 100 meter en dan langzaam naar beneden. Sommige paadjes zijn wegens lawinegevaar afgesloten. Van bovenaf het dorp bekijken is weer eens wat anders en, ook best lekker, in de blakende zon. In één woord, een prachtige wandeling. Vanuit onze kamer hebben we uitzicht op het gebied, maar je hebt geen idee dat het zo groot en mooi is.
Om een uur of twee weer terug in het dorp. Bij de lunch, Käseschnitte voor de heren en kip nuggets met frietjes voor de dames, troffen we Hanneke en Joop, die vandaag niet mee waren. Tijdens de lunch trok het hele dal dicht met mist. Geen berg meer te zien en volgens de voorspelling gaat het vanavond ook nog sneeuwen. Dat belooft wat voor de terugreis van morgen. Vanmiddag al wat spulletjes ingepakt en in de dakkoffer gedumpt. Scheelt morgenochtend weer 😉