Leeeeeeeeeg land

Canada, Duchess

We zijn nu in Brooks op de Westside Campsite. Leuke camping; staat vol met werklui in houthakkersoverhemden, veiligheidshesjes en dito helmen, doen iets met electriciteitsmasten ofzo. Vanochtend zijn we vertrokken naar Drumheller. Je rijdt door vlak land. Ineens ga je een stuk naar beneden en kom je in een soort rivierbedding te rijden. Aangekomen in Drumheller – naar eigen zeggen de “Dino Capital of the World”- staat het hele dorp vol met dinosaurussen, in alle soorten en maten. Die schijnen er in de omgeving gevonden te worden. Even bizar als dit stadje is het landschap, met Hoo Doo’s, grote stenen waaronder de aarde is weggespoeld. Vanaf Drumheller de echte prairie in met kaarsrechte wegen en om de 50 km een zijweg. De locals rijden hier vrijwel uitsluitend in Pick-ups rond, met hun eigen tankstation in de laadbak. Heb je dat niet, dan ben je dus een toerist. Tot nu toe zijn we de enige…. Totaal leeg land, echt niets te zien of te beleven. Je kon er slechts met moeite een foto van maken. Behalve een rond scharrelende coyote kwamen we ook nog een huis tegen, op een vrachtwagen wel te verstaan, want wie wil hier nou wonen. Je krijgt wel een aardige indruk van wat ooit de landverhuizers aantroffen.