Beaver Boardwalk

Canada, Whistler's Campground

De camping waar we staan in Jasper is zo groot dat het bijna 10 minuten lopen is naar de douche. Gelukkig hebben we zelf zo’n ding bij ons in de camper, dus dat scheelt 😉 We hadden ons voorgenomen om vandaag weinig te doen.We vertrokken dan ook rond tienen richting Jasper. We waren het terrein nog nauwelijks af of we stonden in een file, nou ja een Canadese dan hè. Er stonden 5 auto’s stil op de kruising, want midden op de weg liepen een aantal Whitetail deer, Elk, Mule deer, Wapiti of hoe deze beesten ook mogen heten. Er schijnen kleine verschillen te zijn, maar ik zie ze niet. Een kleine 80 km verderop, bij Hinton ligt een beaver boardwalk. Schijnt erg mooi te zijn, dus gingen we vandaag een kijkje nemen. Aangekomen stonden er twee schoolbussen, zoals we die vooral uit Amerikaanse speelfilms kennen, geel, hoekig, veel spiegels, knipperlichten en waarschuwingsborden. Je begrijpt het, een schoolreisje en ontzettend veel schreeuwende kinderen. Daar hadden we even niet op gerekend en de bevers duidelijk ook niet. Ze hebben zich geen seconde laten zien. Na een broodje te hebben gegeten hebben we het ’s middags nog een keer geprobeerd, maar ook toen waren de bevers kennelijk nog zo van slag, dat het opnieuw vergeefse moeite was. Jammer, volgende keer beter. Wel een prachtig meer trouwens, een enorme burcht en veel door bevers omgehaalde bomen. Op de terugweg nog wel een mountain goat gezien en tenslotte nog even Jasper in geweest, blijft een leuk plaatsje. En lekker veel hotels met gratis WiFi. Voor de deur vanuit onze camper even op zo’n netwerk “ingebroken”, we hadden het stukje van gisteren tenslotte nog op het blog te plaatsen. Vandaag een beetje regenachtig weer, maar iedereen zegt dat het écht maar één dag is, morgen weer mooi dus. Vanavond moet het in elk geval droog zijn, want we hebben in de opruiming voor $ 5,– een heel handige, opvouwbare BBQ op de kop getikt en die moeten we toch echt uitproberen, lijkt mij. Inmiddels kan ik je vertellen dat het droog gebleven is, kogeltje rond (burp…..) en erg lekker. De BBQ doet het prima, jammer dat we ‘m zullen moeten achterlaten!