Waterval La Mélogne

Frankrijk, Camping les 12 cols

Nieuwe dag, nieuwe kansen. De zon schijnt, het is prachtig weer en het ontbijt smaakt uitstekend. Na de koffie vanaf de camping een wandeling gestart. Naar de waterval La Mélogne. Het is een echte natuurwandeling en we moeten door hekken en dwars door weilanden. Soms staat het gras tot aan ons middel. Het is warm, doodstil en de krekels doen goed hun best. Wauw, wat een landschap! Soms lopen we een stukje door de bedding van het riviertje en uiteindelijk komen we bij de waterval. Een meter of 10 schat ik, maar erg mooi. Langs de waterval omhoog geklommen om even later een prachtig uitzicht te hebben over de weilanden waar we zojuist doorheen zijn gebaggerd. Dan blijkt ook hoeveel mazzel we hebben gehad. Er werd een kudde van zo’n 30 koeien in losgelaten en uit ervaring weet ik dat die beesten knap nieuwsgierig kunnen zijn. Die hadden we alle 30 achter ons aan gehad 😉 In de middag nog even naar Pont d’ Ain en Ambèrieux-en-Bugey geweest. Terug op de camping leek het wel nacht. Donkere en dreigende luchten waar in het begin van de avond eerst wat spetters, maar later ook serieuze regen uit viel, vergezeld van een stevig onweer. Het is lekker afgekoeld.