Tour de France

Nieuw-Zeeland, Queenstown TOP 10 Holiday Park

Zelfs de Tour de France kent het, na twee weken fietsen is het tijd voor een rustdag. Voor ons was dat vandaag. Een kort ritje van zo’n 80 km van Wanaka naar Queenstown. Lekker op ons gemak door het, volgens de brochures, met veel liefde en toewijding gerestaureerde gouddelversstadje Arrowtown gewandeld. Leuk straatje, want veel meer dan dat is het niet. Verder een prachtige rit met een bergpasje, mooie uitzichtpunten en een schitterende vallei. In die vallei heel veel lupinen in allerlei kleuren en zoveel bloeiende brem dat je dat, zelfs in een rijdende auto, goed kon ruiken. Onderweg ook nog even gestopt bij de Shotover rivier, waar ze een jetboot met hoge snelheid langs de rotsen lieten scheren. Er vertrok daar vandaan ook net een bus met jongelui die gingen raften. Zwarte wetsuits, oranje zwemvesten, gele helmen en knalblauw snelstromend, maar barstens koud water, net echt zeg maar. Helaas hebben we ze niet in volle actie gezien, maar het zag er allemaal erg professioneel uit. Op de camping in Queenstown geluncht en daarna de hele middag door het gezellige stadcentrum en langs de wandelpromenade van Lake Wakatipu gestruind. Het seizoen voor de jacht op souvenirs bleek gelukkig geopend en rommelwinkeltjes zat. En oja, ook nog even boodschappen gedaan. De witte wijn was in de aanbieding. En even ter toelichting, water in flessen is hier duurder. We gebruiken het dus bijna overal voor. Alleen tanden poetsen met witte wijn is even wennen 😉