Rustig dagje

Canada, Williamson Lake Campground

Vandaag een rustig dagje gehouden. Vanavond hebben we afgesproken met Wim en Fijtje in Revelstoke, maar daar waren we al sinds vrijdagavond. Vandaag voor ons dus geen grote rit. Nadat we de plaatselijke Farmers Market hadden bezocht – wat een genoegen – een beetje in de omgeving rond getourd. In de loop van de middag zijn ook Wim en Fijtje gearriveerd op de camping. De komende twee weken valt er voor hen bar weinig nieuws meer te beleven, ze hebben alle foto’s al gezien en zijn volledig bijgepraat. De dames hebben zich als ware keuken prinsessen het vuur uit de sloffen gekookt; pannekoeken met prutje (in vaktermen ook wel “tortilla’s”). Wij, de mannen, hadden natuurlijk belangrijker zaken te doen, zoals daar zijn het repareren van een bank en fikkie stoken. W en F’s camper bleek dezelfde knullige constructie te hebben als de onze. Eén keer stevig gaan zitten en krak zegt de bank. Met wat sloophout en een rijke fantasie was die klus snel geklaard. Anders ging het met het vuur. Het gekochte brandhout was lekker droog en fikte als een tierelier waardoor we er ook in recordtijd door heen waren. Gelukkig wist Wim raad en kwam met een halve berkeboom aanslepen. Goed dat we een bijl bij ons hebben, dacht ik nog. Maar een nagelknippertje zou voldoende zijn geweest om de boom klein te krijgen, want hij bleek totaal verrot, doornat en fikken ho maar. Toch een gezellige avond gehad met z’n vijfen; Wim, Fijtje, Trix, ik en een grote fles witte wijn. Proost, op een fijne vakantie. Morgen gaat het richting Banff.

Het is leuk te lezen over jullie reis. Veel plezier verder. Ik zie op de foto die fles wijn niet, was zeker snel leeg? Groetjes, Mieke en Henk