Zonsondergang in Tofino

Canada, Bella Pacifica Campground

Een pittige rit vandaag, zo’n 350 km van Sayward naar Tofino. Eerst een stuk langs de kust naar het zuiden, dan pal west naar de andere kant van het eiland en dan weer naar het noorden. Klinkt wat ingewikkeld misschien, maar er zijn domweg geen andere wegen hier. De eerste stop van de dag was al een minuut na vertrek. We reden langs de houthaven en hoewel het zondag is en bovendien Thanksgiving, was men gewoon aan het werk. Met kleine bootjes, een soort varende tonnen, werden boomstammen over het water gemanoeuvreerd tot een groot vlot. De bootjes rolden alle kanten op, maar bleven op de een of andere manier wel drijven. Een bijna koddig gezicht. Het eerste stuk van de reis bestond daarna voornamelijk uit snelweg, kun je lekker wat kilometers maken. In het binnenland werd de weg steeds, rustiger, smaller en bochtiger. Schiet niet erg op, maar wel erg mooi. Vanmiddag een plekje gezocht op de veel te volle Bella Pacifica Campground in Tofino. We staan op de tweede rij vanaf het strand en kunnen de branding van de Pacific Ocean wel horen, maar net niet zien. Daarna de metropool Tofino bekeken en een beetje door gewandeld. Vrijwel de volledige middenstand bestaat hier uit sportwinkels, surfshops, adventure toko’s en whalewatch boeren. O, en je kunt ook nog een berentocht doen of in een hot spring gaar koken. Dat laatste leek ons, met de ervaring van vorige week in het achterhoofd, niet zo’n goed idee en die beren lukt overigens alleen bij eb, want dan gaan de beren het strand op om te foerageren. Je bekijkt ze dan vanaf een boot. Wel apart natuurlijk, maar wij gaan morgen toch maar vissies kijken. En daarna gauw weer weg uit dit net wat te toeristische oord. Vanmiddag hebben we een tocht geboekt voor morgenochtend 10:00 uur. Mij benieuwen…… De rest van de middag hebben we doorgebracht op het strand hier recht voor de deur. Stoeltjes mee, glaasje wijn en lekker in het zonnetje. Na het eten op dezelfde wijze de zonsondergang bekeken. Dat een dag zo mooi kan eindigen……