Motorclub

Verenigde Staten, Dick's RV Park

Wat kan het toch raar lopen. Vanochtend op ons campinkje aan de voet van de Beartooth Pass was het vrijwel rond het vriespunt. Wij vingen onze reis vandaag dan ook aan met lange broek, dikke trui, handschoenen en een muts. In de loop van de dag werd het steeds warmer en nu we op onze nieuwe stek staan – een camping net buiten Great Falls – zitten we in korte broek en t-shirtje te puffen. Het kan verkeren, zullen we maar zeggen. Vandaag een hele lange rit gemaakt, 352 mijl (563 km). Duidelijk meer dan in de oorspronkelijke planning lag, maar de camping die we hadden uitgezocht bleek nog slecht geïnteresseerd in “long term” klanten. De inmiddels voormalige camping was dan ook omgetoverd in een soort woonwagenkamp annex autosloperij, dat schijnt zo’n beetje bij elkaar te horen hier. Wat een bende, maar voor de campingbaas in financiële zin waarschijnlijk aantrekkelijker. Wij moesten ons heil noodgedwongen dus wat verderop zoeken. Maar omdat we zo’n beetje door onze onderbroeken heen waren en er dus gewassen moest worden, vielen veel campings onderweg af. Uiteindelijk dus nu uitgekomen bij de wasmachines in Great Falls. Inmiddels zitten we er trouwens weer fris en schoon bij. Het was vandaag een snelwegrit om echt even kilometers te maken, richting Glacier National Park op de grens met Canada. Het park loopt in Canada gewoon door, maar heet daar Waterton National Park. Weinig spektakel vandaag of het moest een groepje motorrijders zijn. Vijf man op drie motoren. Van die hele grote, zware Goldwings met twee achterwielen én een aanhanger. Een soort rijdende bankstellen met zijwieltjes dus. De helmen gingen af en tot mijn stomme verbazing bleek het hele gezelschap gezamenlijk zo’n 500 jaar oud te zijn. Grijze koppies die gewoonweg te stram waren om zich van het voertuig af te wurmen. Met veel getrek en geduw kwam het uiteindelijk toch nog goed en kon men in optocht naar het toilet, elkaar hier en daar wat ondersteunend. Stom genoeg heb ik het geheel niet op de foto gezet, maar het schouwspel was er niet minder om. Uit één van de aanhangers kwam zelfs een hondje tevoorschijn, met zo’n stom dekje in Schotse ruit, anders krijgt het beestje het zo koud. Blijft een raar gezicht, hoog bejaarden met stoere leren jacks, van die leren cowboy beenbeschermers over hun spijkerbroek en een helm in de kleur van de motor. Kan ook alleen in Amerika zou je zeggen, maar ook ik rijd motor. Mijn voorland? Ik hoop het……..