Via een andere weg

Italië, Sansepolcro

Het was een prima hotel met een prima ontbijt.
De weersvoorspellingen waren niet al te best deze dag maar achteraf viel het hard mee; we kregen pas een bui toen we al in Sansepolcro waren, het eindpunt, en de temperatuur was prima, 17 graden.

We waren net op weg toen er een man in een auto stopte (we hadden hem ook bij het ontbijt gezien) die ons adviseerde om later op de route niet rechtsom het Lago di Montedoglio te lopen, maar aan de andere kant. Rechtsom ging niet zei hij. Waarom, dat wisten we niet. Eerst de berg over waarbij de afdaling nogal steil en stenig was. Daarna zijn we de Tiber overgestoken en dachten we een pad gevonden te hebben onderlangs de autoweg. We zagen een boom met veel witte reigers.
Het pad ging niet verder, toen gingen we over een pad door het gras richting de grote doorgaande weg. Op deze weg liepen we enkele kilometers, dat ging gemakkelijk, het schoot goed op en er reden bijna geen auto's. Toch ging het vervelen en liepen we omhoog naar Baldignano waar we bij een oud kerkje uit de twaalfde eeuw even gerust hebben. Het kerkje was helaas gesloten.
Daarna navigeerde Els verder op maps.me en hadden we een hele mooie route met prachtige vergezichten.
We aten gekochte croissants met smeerkaas en nutella en een yoghurtje. Het laatste stuk was weer langs de grote weg waar we in een bar cappuccino dronken. We waren ongeveer om half 4 in Sansepolcro.
Het hotel ligt in het oude stadsgedeelte.
In het stadje liggen verschillende oude kerken en gebouwen.