De woeste zee

Italië, Massa

Deze ochtend begon het hard te regenen toen we na het ontbijt wilden vertrekken. Het raam op de slaapkamer stond open en er lag een flinke plas water op de vloer dat een beetje doorsijpelde naar beneden. Het bed was ook een beetje nat geworden aan het voeteneinde, maar goed dat het 's nachts niet geregend had!

Net toen we wilden vertrekken, begon het opnieuw te regenen. We gingen toen bij de tegenoverliggende bar maar nog een cappuccino drinken.

Het bleef daarna gelukkig droog. Het eerste stuk van de route van Ben ging een aantal kilometers langs een drukke weg terwijl Sloways nog even de bergen indook. We hadden voor Ben gekozen omdat de andere route tamelijk lang was. Omdat het toch een lelijke weg bleek te zijn, zochten we zelf naar andere weggetjes op de gps en Maps.me. Toen ik op een dijkje klom om te kijken of het pad daar verder ging, zag ik twee meter voor me een zwarte slang weg kronkelen in de struiken; zowel de slang als ik waren erg hard geschrokken van elkaar!

Boven de bergen zag het weer er de hele dag niet goed uit, maar de wind kwam van zee en daar was de lucht blauw. We kwamen bij een strandpaviljoentje waar we nog een cappuccino dronken. Er stond een harde wind en de zee ging enorm tekeer. De zon scheen en het was lekker! We gingen even met de voeten erin en zaten toen nog zeker een uur op het terras in de warme zon. Heerlijk! De strandstoelen stonden klaar maar er lag niemand; het waaide te hard. Als ik omkeek, zag ik het slechte weer boven de bergen.

We kwamen om kwart over vier aan bij hotel Caprice in Marina di Massa. We hadden besloten om de volgende dag een rustdag aan zee te houden. Het hotel dat Els de avond ervoor online boekte, lag vlak aan zee en kostte 50 euro per nacht voor een tweepersoonskamer. Volgens de site inclusief ontbijt, maar dit bleek niet zo te zijn.

's Avonds liepen we de pier op. Het was mooi om te zien hoe de zee tekeer ging! Daarna genoten we op een terras aan het strand van een lekker rood wijntje. De wijn kostte nu slechts 1 euro 50 per glas.
Daarna zijn we gaan eten bij een pizzeria. Ik had een pizza met aubergine besteld maar ik zag en proefde geen aubergine. Els kreeg een pizza met vlees!!!! Misschien hadden ze ons andere pizza's gegeven.

Mooie landschapsfoto's, zeker die van de kustlijn met bebouwing. Net een oud-Hollandse meester!

Danielle 2017-09-12 21:54:29

Hoi Dorothee en Els, Weer heel wat belevenissen de afgelopen twee dagen! Wat een geluk dat jullie toch een droge wandeldag hadden, ondanks het feit dat het weer in de bergen slecht leek! Wel lekker om aan zee te zijn, lijkt me zo! Maar het waait wel begrijp ik. Troost je maar: in Nederland is het echt herfst geworden de laatste dagen!! Geniet van jullie rustdag aan het water en ik hoop dat jullie dan de pizza krijgen waar je om hebt gevraagd!!! Groetjes uit Velp, Tom.

Tom Posno 2017-09-13 01:01:05

Chapeau !!! Voor jullie beiden. Vooral genieten van......... Een top prestatie die jullie aan het presteren zijn. Ik volg jullie op de voet!