Zevende vrije dag, dierendag

Italië, Vetralla

Deze ochtend gingen we na het ontbijt eerst naar de toeristeninformatie; we hadden moeite met het vinden van een onderkomen voor de volgende dag. Er zijn hier best veel pelgrims onderweg naar Rome. Bij de toeristeninfo boekten ze voor ons een kamer in Sutri.
We liepen daarna het oude centrum in, door een mooi, oud straatje. We bekeken twee kerken waarvan de San Francesco uit de 12de eeuw de mooiste was, er waren mooie fresco's te zien, het was jammer dat het zo donker was binnen. De crypte was uit de 7de en 8e eeuw en uitgehakt uit een tufstenen berg. Het was er zo donker toen ik de trap afdaalde, ik ging er toch maar niet in.
Het oude centrum was klein en rustig, ons onderkomen lag buiten het oude centrum op de hoek aan de drukke Via Cassia, de weg die we al vaker op ons pad zagen of kruisten. Dit was de oude Romeinse weg die van Florence naar Rome ging via Siena.

We dronken daarna een cappuccino op het terras; eerst in de zon maar het was zó warm dat we in de schaduw gingen zitten. We probeerden de volgende overnachtingen te regelen, voor vrijdag belde ik naar een pelgrimsonderkomen. De vrouw zei dat er plaats was maar dat ik een mail moest sturen. Daar kreeg ik geen antwoord op. Zou het echt in orde zijn? We regelden de overnachtingen tot Rome, we zouden dan toch al zondag in Rome aankomen. Mooie dag om te arriveren in Rome!

Toen we terug liepen naar ons appartement om te lunchen, zagen we dat de trui nog aan het kruis hing. Els nam hem maar weer mee en stopte hem in de wasmachine en plakte de gaten onder de oksels dicht met ducktape.
's Middags zaten we op ons "eigen" terras. We boekten 2 nachten in Rome in het two ducks hostel.

Hoi Dorothee en Els, Het gezegde is: "de laatste loodjes wegen het zwaarst", maar ik heb niet de indruk dat dit bij jullie het geval is! Toch is het een geweldige prestatie die jullie hebben geleverd, petje af, hoor! Ik lees dat het nog echt warm is bij jullie! Fijn dat jullie weer een vriie dag hadden! Succes morgen! Groetjes uit Velp, Tom.