Naar de voet van de bergen

Zwitserland, Aigle

Vannacht regende het alweer en toen we vertrokken ook. Dit keer met wind erbij.
We vervolgden ons mooie pad langs het Meer van Genève tot aan het einde van het meer; Villeneuve. Jammer dat het zo regende. In Villeneuve zijn we bij een supermarkt naar binnen gegaan om even droog en warm te zitten, daarna gingen we weer verder door de regen. We gingen nu van het meer af en liepen nu niet ver van de bergrand. De route bleef wel vlak, dus dat was gemakkelijk. Onderweg langs een stroompje moest ik goed uitkijken dat ik de talloze naaktslakken niet zou verpletteren!

Onderweg in een dorpje hebben we bij een bakker annex café een koffie gedronken. Het meisje keek niet aardig toen we de natte poncho's uittrokken en over stoelen hingen, toch was het maar water.

Na de koffie was het gelukkig droog. In Yvorne, het laatste dorp vóór Aigle hebben we frietjes en salade gegeten, daarna was het nog maar een klein stukje tot Aigle.

De vrouw van de B&B was niet thuis, we hebben onze rugzakken bij de deur gezet en daarna zijn we naar het kasteel gelopen in een stukje oude stad van Aigle. Toen naar het moderne gedeelte in een café met wifi gezeten met een glaasje rode wijn.

De B&B heeft 2 kamers, behalve Els en ik kwam er nog een stel. Het ziet er allemaal prima uit en we kunnen hier koffie en thee maken. 's Avonds om half 7 scheen zowaar de zon!

We hebben vandaag ongeveer 16 km gelopen.

Mooie foto's! ! Geniet van de natuur, koffie, wijn. ....

Diana Smitsmans 2017-08-10 18:39:15

Leuk, om jullie belevenisssen zo te volgen! En ja, ook hier is regen gevallen, hoor! Hopelijk hebben jullie morgen meer geluk Rust maar goed uit en succes bij jullie volgende etappe! Groetjes uit Velp, Tom.

Tom Posno 2017-08-10 18:41:25

jammer van het weer. gr enny en olav

enny 2017-08-10 18:48:29

Lijkt me pittig wandelen met dat natte weer! Erg leuk om zo weer mee te lezen met elk blog :) Succes morgen weer, hopelijk dan droog!