Een vermoeiende dag

Italië, San Quirico d'Orcia

Deze ochtend begon mistig en bewolkt, maar het werd toch mooi, zonnig weer en zelfs warm. De route begon vrijwel meteen onverhard en na ongeveer 5 kilometer kwamen we in Buonconvento, waar we brood konden kopen voor de lunch en waar we ook een cappuccino dronken.

Het werd daarna best warm en ik voelde me wat misselijk, ik wist niet of het van de melk in de cappuccino kwam of door water. Ik voelde me moe en wat slap tijdens het klimmen. Ik kon ook niet zo goed tegen de zon terwijl het niet eens erg heet was, zo'n graad of 24.
We zagen veel later het plaatsje Tornieri liggen, maar de weg er naartoe duurde lang doordat hij zo kronkelde. We vonden houten bankjes en een waterkraan aan het begin van het dorpje, we waren erg moe! We hebben er brood met kaas en tomaat gegeten en zo'n drie kwartier gerust.

Daarna ging het beter. We kregen toen een route over een slingerende asfaltweg, eerst stijgend, daarna dalend. De route van Ben bleef over de asfaltweg gaan, weer stijgend, we besloten de markering van Sloways te volgen, die over een onverhard pad ging, veel mooier en misschien iets langer. Op een gegeven moment zagen we de twee Franse dames in het gras zitten die we al vaker gezien hadden. Ik schat ze tussen de 65 en 70 jaar. De man die erbij hoorde, zagen we even later ook.

We kwamen rond 4 uur aan in San Quirico d'Orcia, na ongeveer 28 kilometer. We zaten in een ostello met allemaal stapelbedden. De bedden beneden waren bezet, boven niet.
's Avonds aten we in een trattoria, salade caprese met frietjes. Lekkere wijn. Helemaal opgeknapt!
Toen we terugkwamen in de ostello om 10 uur, lag iedereen al in bed. Eén snurker.

Dapper hoor; slecht voelen en dan toch nog zo ver lopen! Hoop dat je niet echt ziek wordt, ik zit op het moment ff thuis met een behoorlijke verkoudheid. Al vroeg in het schooljaar uitgeschakeld helaas... hoop dat je verder gewoon weer goed blijft voelen; wandel ze maar weer!!!