Een natte dag

Zwitserland, Territet

Vanmorgen was ik vóór 6 uur wakker, het begon te onweren en flink te regenen. Het ontbijtbuffet in de jeugdherberg was prima, maar nog steeds viel de regen met bakken uit de hemel dus hebben we maar rustig aan gedaan. Het mocht niet baten dus zijn we toch maar vertrokken. We hebben eerst een stukje bus genomen (naar Pully) om op de route te komen. Daar toch maar ergens de poncho's uit de rugzakken gevist.
Het bleef maar regenen, soms een beetje, dan weer hard. Onder de poncho werden mijn mouwen nat, mijn broek was nat en ook mijn sokken moesten eraan geloven!
De route was wel mooi langs het Meer van Genève. Soms gingen we een beetje omhoog de wijnvelden in. Als dat steil was, vond ik het wel zwaar met ongeveer 11 kilo op mijn rug. We hebben nog een man vóór ons zien lopen met rugzak, misschien liep hij ook naar Rome. In ieder geval zagen we hem ineens niet meer, we dachten dat hij misschien de trein had genomen.

In Rivaz hebben we een pasta gegeten om weer op te drogen. Wel jammer dat Zwitserland zo'n duur land is, voor een cappuccino betaal je al gauw ongeveer 4 euro!
We zijn ruim anderhalf uur daarbinnen blijven zitten, maar het werd niet droog dus toch maar verder. We hebben even zitten twijfelen of we de trein zouden nemen maar het regende minder en na nog een koffiepauze in Vevey werd het eindelijk tegen 4 uur bijna droog!

Na een wandeling van ongeveer 26 kilometer kwamen we rond half 7 bij de jeugdherberg in Montreux Territet.

Wat jammer dat jullie in de regen begonnen zijn, doet me herinneren aan onze gezamenlijke schuilplaats ergens in Frankrijk in 2015, toen we ook zowat wegdreven uit onze sokken. Op naar de volgende etappe, geniet van de omgeving ondanks de wolken. Het kan nu alléén nog maar beter worden, de omgeving die jullie tegemoet gaan is geweldig!

Hans 2017-08-09 08:41:40

Jullie zijn nu echt gestart, al vielen de eerste kilometers in het water! Troost je, bij ons heeft het ook gehoosd!!! Ben superbenieuwd naar jullie belevenissen komende weken! Veel succes en heel veel plezier! We houden contact. Groetjes uit Velp, Tom.