Mooie uitzichten

Frankrijk, Jougne

Vanmorgen kwam ik erachter dat alle foto's op 3 na weg waren. Waarschijnlijk heb ik per ongeluk een complete map verwijderd toen ik een foto van Hans verwijderde. Balen! Ik had er 270 gemaakt. Gelukkig heb ik nog een aantal foto's van mijn blog.

Dit is de mooiste etappe tot nu toe! De bergen worden geleidelijk aan hoger, ik ben nu tot een hoogte van bijna 1200m geweest. Met de rugzak gaat het nu best goed en met mijn conditie in de bergen ook.

Vanmorgen ben ik met Hans om kwart over 9 vertrokken na eerst wat inkopen te hebben gedaan. De route ging dit keer probleemloos; eerst konden we geel/blauw volgen, later een stuk GR 5 en het laatste stuk Ben. Onderweg prachtige vergezichten op een kasteel en op dorpjes. Soms was het even klimmen, uiteindelijk naar een hoogte van bijna 1200m. Het weer was prima, later een beetje benauwd. Toen we nog een paar kilometer naar Jougne moesten lopen, kwam er een dreigende lucht aan. Gelukkig hebben we Jougne droog gehaald. We hadden nog geen onderdak, toevallig kwamen we langs een gîte, maar helaas, vol. Er waren nog 2 hotels waarvan de goedkopere ook helaas vol zit. We hebben nu een 4 persoonskamer in een beetje duurder hotel. Ik zei dat we pelgrims waren, de mevrouw maakte toen een prijs voor ons met avondeten en ontbijt. Dat kwam op ongeveer 80 pp uit. Op de wijnkaart stonden alleen dure flessen, dan maar één glas (4 euro). Van tevoren had ik ook al een Grimbergen gehad. Ik ben benieuwd wat dat kost! Het eten was overigens wel heel goed.