Over mooie paden

Italië, Badia Prataglia

Vandaag was het heel zonnig, wel fris deze ochtend omdat we op ongeveer 850m zaten. We ontbeten om kwart voor 9 en om half 10 vertrokken we. Het was geloof ik 8 graden maar de zon was lekker. We moesten weer omhoog aan het begin en we stuitten op een hindernis van omgevallen bomen op ons pad. We moesten een stukje steil links van het pad omhoog om op de route te komen want die zou na de omgevallen bomen links omhoog gaan. Na een uur lopen kwamen we bij een schuilhut waar we even op het bankje hebben gezeten. Onderweg zagen we enkele pelgrims en ook een groep van dertig Italianen met dagrugzakken die onze etappe in tegengestelde richting liepen. Het weer bleef prachtig! We zagen veel stroompjes met watervalletjes onderweg.

Om kwart voor één waren we in albergo Giardino. Gedateerd en de badkamer was klein. We hadden 2 bedden op de kamer. Als je je douchte werd de wc nat. We deden onze wasjes maar het was wel een beetje moeilijk waar je die natte was allemaal moest laten!

Buiten op een bankje in de zon aten we ons brood met kaas en komkommer. Toen bekeken we het kleine kerkje uit de tiende eeuw tegenover het hotel, de Santa Maria Assunta, liepen wat door het dorpje en dronken een cappuccino.
's Avonds aten we in het restaurant naast het hotel. Het was erg lekker en druk.

Afstand: 8km
Stijgen: 510m
Dalen: 490m

Vooral genieten!

Paul van den Bercken 2024-04-29 07:35:36

Prachtige foto's!

Anne-Marie 2024-04-29 08:55:41

Hey wandelaar , wat leuk om jouw verslag te lezen. Zo herkenbaar , we volgen jullie, en krijg zin om mee te lopen.

Wil 2024-04-29 11:08:51

Wat een mooie route en dan dat heerlijk wandel weer. Dat is pas genieten. Mooie foto's