Verdwaald met Hans

Frankrijk, Fontenelay

Vanmorgen hebben we om 8 uur ontbeten, we hoefden maar 17 km te lopen. Mevrouw Grenier had lunchpakketten voor ons gemaakt en liet ons na het ontbijt de kelder zien met al haar ingemaakte potjes met jam en groenten, flessen wijn en eigengemaakte wijn, zoals gisteren de vlierbessenbloesemwijn die we als aperitief hadden gekregen.

Tegen half 10 zijn we pas vertrokken. Al vrij snel voorbij Frasne hebben we twee vossen gezien. Het eerste stukje konden we nog het boekje van Ben volgen, maar al gauw moesten we van zijn route af. Op een gegeven moment moesten we een GR gaan volgen, er stond wel VF aangegeven, maar geen rood-wit. Later stonden er wel rode strepen op de bomen.
Na de pauze boog het pad helemaal de verkeerde kant op, we hebben toen een ander pad geprobeerd dat de goede richting op ging, maar dat was ook niet goed. Ik heb op de gps gekeken en zag dat er achter een weiland een pad de goede richting op moest zijn. Hans is gaan kijken en het klopte. Uiteindelijk zijn we in een plaatsje uitgekomen met een onopvallend klein kerkje en een fontein waar je volgens mensen daar, het water gewoon kunt drinken ook al staat er "eau non potable". We hebben er met onze voeten in het water gezeten want het was weer erg warm. Het verdere verloop van de wandeltocht was zonder problemen. Vandaag hadden we veel bos en schaduw.

Om half 4 waren we in Fontenelay, een gehucht in de bossen, waar een boerderij en twee huizen stonden. Bij het verblijf hing een briefje op dat we uit de koelkast iets te drinken mochten pakken, dat boven de kamers waren, dat we mochten douchen en dat we moesten doen alsof we thuis waren.
Het is een groot huis met een brede trap achter een deur en boven een ruime badkamer met een gang die naar 3 kamers leidt. We hebben ieder een kamer uitgezocht.
Er lopen hier allerlei mensen rond, hoe het precies in elkaar zit, weet ik niet. We kregen 's avonds buiten eten, die mensen hadden zelf een feestje bij de buren. Behalve allerlei mensen lopen hier ook allerlei dieren rond; een paar honden, kippen, een poes die 7 jongen heeft, een pony, een bok en een konijnenflat waar ik tegen ben. Later zijn we achter het huis gaan zitten, daar stonden twee stoelen in de stront van de pony en van de bok. Het begon van twee kanten te bliksemen, het zag er dreigend uit, maar heeft niet echt doorgezet.

Ha Dorothée! Wat doe je het goed. Hier aan de Ligurische Kust is het net zo heet. Gelukkig hoeven wij niet te lopen. Hebben bij Castelnuovo Magre een stukje Via Francigene gezien, tijdens het autorijden .. Erg leuk om je blog te lezen. Wat is je doel qua lopen?

Ria 2015-08-08 21:13:16

Mijn doel is Lausanne, aan het meer van Genève, dat is volgende week ongeveer. Morgen rustdag in Besançon.

Doro 2015-08-08 22:05:27

Zo leuk om mee te lezen! Rust-ze morgen!

Suzanne 2015-08-08 22:14:48

Ha Dorothee, wij zitten nu in de buurt van München. Ook erg heet hier. Wat maak je leuke dingen mee, lijkt me onvergetelijk. Succes nog op weg naar Lausanne.

Munchen2015 2015-08-09 21:17:35

Haha, ik zit ook op Pindat, vandaar Munchen 2015. Groetjes van Desiree

Munchen2015 2015-08-09 21:18:21

Vanavond bij het wekelijkse zondagavondtreffen met de vrienden van de jongeouderenclub is vrij algemeen grote bewondering uitgesproken over jouw wandelprestaties. Een enkeling (Ferry) vindt het masochistische trekjes hebben, maar die si dan ookw ele rg lui

JoH 2015-08-09 23:29:06

-vervolg- (er ging iets fout) Hoi Dorothee, Vanavond bij het wekelijkse zondagavondtreffen met de vrienden van de jongeouderenclub is vrij algemeen grote bewondering uitgesproken over jouw wandelprestaties. Een enkeling (Ferry) vindt het masochistische trekjes hebben, maar die is dan ook wel erg lui geworden. Over het vele liften van Guus wordt verschillend geoordeeld. Waarom niet natuurlijk, maar vooraf heeft hij daar nooit wat over gezegd. Och, wat maakt het uit. Hij doet het toch maar als 71-jarige. Wij jonkies zitten hier maar wat pinten te drinken op het terras. Jij ook, maar die heb je wel verdiend na inmiddels al 261 km wandelen lopen. Op naar Lausanne.