Door de Gorge de l'Orbe

Zwitserland, Chavornay

Vannacht heeft het flink geregend, vanmorgen viel het gelukkig mee met het weer; droog, niet koud, bewolkt maar later op de ochtend liet de zon zich even zien. Ik heb vandaag weer met Hans gelopen, ik was bang dat het zou gaan onweren.

De wandeling was weer erg mooi, we hebben wel weer even een beetje fout gelopen in de buurt van het riviertje de Orbe. Het bruggetje over de Orbe was heel mooi en aan de andere kant liep een schitterend paadje door het bos. Er stond een bord dat ons een klein omweggetje bovenlangs adviseerde vanwege vallende takken of stenen. Wat een prachtig pad door de Gorge de l'Orbe!

Na de koffiepauze in les Clées regende het even flink en later op het smalle mooie paadje in de bossen tegen de bergflank nog eens. Het onweerde er ook nog bij, ik was blij dat ik niet alleen was! Het pad stond al snel vol plassen water en op een gegeven moment zijn we maar van die route afgegaan en over de asfaltweg gaan lopen (op aanraden van Hans).

Orbe is een mooi stadje met oude gebouwen en een oud kerkje. Het laatste stuk naar Chavornay was niet zo mooi; asfaltweg langs industrie, later langs een gekanaliseerde beek. Dat stukje was wel weer aardig maar er dreigde weer een onweer en het begon alweer keihard te regenen.
Vandaag hebben we 27 km gelopen, morgen mijn laatste etappe, dan zal ik iets meer dan 500 km hebben gelopen in 3 weken met 2 rustdagen. Het weer wordt volgens mij slecht.

In Chavornay hebben we boodschappen gedaan. We hadden een klein huisje met beneden een keukentje, douche en wc en boven 2 bedden.

Top Dorothée, super gedaan! Grapje van Marco: Hans was vandaag jouw bliksem afleider.

Ria 2015-08-16 13:15:47

Hoi Dorothee, leuk om je reisverslagen zo nu en dan te lezen. Ik sta er versteld van wat je daar in la douce France allemaal presteert. Met een diepe buiging neem ik mijn petje voor je af. Je bent een bikkel, Doro. Ik zie je binnenkort wel terug in het nu even natte Roermond. greetz, Leo ( en Truus)

Leo Dijcks 2015-08-16 13:17:08

Je hebt echt een hele prestatie geleverd, wij zijn trots op je! Fijne dagen nog en tot gauw!