Naar Napels

Italië, Vico VIII Duchesca

Vanmorgen hebben we rustig ontbeten. Onze voettocht zit erop voor deze vakantie, we willen Napels bezoeken, Pompeï en de Vesuvius. Gisteren hadden we al opgezocht dat er pas iets na 2 uur een trein naar Napels zou gaan. We hebben om het meer heen gewandeld waarvan we dachten dat dat veel groter was! Daarna hebben we een beetje in het centrum rondgehangen, het was mooi weer met frisse wind en wat wolken.
Kaartjes kopen bij de automaat ging gemakkelijk, de aanwijzingen waren in het engels. Afstempelen was wat moeilijker; een Italiaan begon zich ermee te bemoeien maar wist het ook niet. Uiteindelijk kwamen we er zelf achter.

Iedereen stond op spoor 1, terwijl de trein op spoor 2 zou komen, dat stond ook op het scherm. Voor alle zekerheid vroeg ik het na aan iemand. Het klopte, maar ze steken het spoor pas over als de trein wordt omgeroepen.
We moesten overstappen in Caserta, waar we na een half uur aankwamen. Tegenover het station lag een park met een heel groot paleis. Van Caserta naar Napels was ook een half uur.

Ons appartement in Napels lag vlakbij het station. Het was een drukte van jewelste! De straat oversteken is gevaarlijk, je moet gewoon gaan anders kom je nooit aan de overkant! Bij oversteekplaatsen met stoplicht rijden sommige auto's gewoon door het rood!
Het appartement lag in een steegje, de buitenkant zag er smerig uit. Ons appartement binnen, vier trappen omhoog, zag er keurig uit! Het leek vrij nieuw van binnen! Er lag voor 3 ochtenden ontbijt klaar, twee flessen witte wijn in de koelkast, flessen water om koffie mee te maken, kortom, alles netjes geregeld. Wel moesten we die man 40 euro extra betalen. Nou ja, dat hebben we toen maar gedaan want het appartement was best goedkoop voor 3 nachten.

's Avonds gingen we het oude Napels in. Het appartement lag ook al in het oude stadsgedeelte. We hebben de kathedraal uit de 13de eeuw bezocht waar de botjes van Sint Januarius van Benevento liggen; de beschermheilige van de stad. Hij was waarschijnlijk de eerste bisschop van Benevento in zuid-Italië, uit de derde eeuw, en werd vermoord tijdens de Christenvervolging.
Daarna liepen we door smalle straatjes met kleine winkeltjes en hebben daar ergens gegeten met lekkere lokale wijn erbij.

Overnachting: La Duchesca, Vico VIII Duchesca, Napels

Hoi Dorothee en Els, Het wandelen zit er weer op en het is jullie wederom supergoed gelukt! Van harte gefeliciteerd allebei! Heerlijk om nog even te genieten in Napels; een fijne afsluiting van een paar schitterende weken! Ik ga vandaag zelf een lang weekend naar Bonn en het Siebengebirge, dus dit is ook even mijn laatste reactie op jullie wederwaardigheden. Ik heb weer genoten van de leuke reisverhalen over jullie belevenissen! Geniet nog even van het slot van jullie reis en houden jullie je goed! Hartelijke groet uit Velp en een goede thuisreis! Tom.

Tom Posno 2019-05-02 10:04:35

Goed gedaan dames! Geniet nog van de dagen in Napels, mijn broer is daar nu ook met zijn gezin, die stuurde ook al hele mooie foto’s, dus dat gaat zeker goed komen!

Danielle 2019-05-02 12:04:43

Nog een paar mooie dagen gewenst, geniet ze nog, in Nederland wordt het koud dit weekend, brr......