Steeds hogere bergjes

Frankrijk, Pontarlier

Vanmorgen ben ik laat met Hans vertrokken, om 10 uur ongeveer. Hans vond het wel prettig om samen te lopen vanwege de gps, omdat hij gisteren zeker 5 km om had gelopen.

Het was prachtig weer maar het ging weer mis met de route in het bos. Mijn gps deed het goed, maar niet alle paden staan er op. We hebben in het bos verschillende paden geprobeerd en uiteindelijk kwamen we op een GR route. Iets verderop kwamen we een jongen tegen die naar Lille liep, hij zei dat de GR naat Vuillecin ging, het volgende plaatsje waar wij heen moesten. Later op een kruising zagen we die GR niet meer, maar wel de VF. Daarna kwamen we probleemloos in Pontarlier. Het laatste stuk was niet mooi, lang rechtdoor langs een lelijke weg. Pontarlier is overigens de één na hoogste stad van Frankrijk; 828 meter.

Ik had een 4persoonskamer voor mij alleen in de jeugdherberg, met ontbijt (22,40). 's Avonds heb ik in de Saint Bénigne om een stempel gevraagd. We werden in de pastorie uitgenodigd, kregen water. Verder bood die man ons een gratis overnachting aan, maar we hadden de jeugdherberg al betaald!
's Avonds hebben we op een terras gegeten.