Florence

Italië, Florence

Vanmorgen heeft Reinier ons tegen kwart voor 9 naar het station gebracht. In Eindhoven stond de bus naar het vliegveld al klaar. Alles ging dus smeuïg, ook het inleveren van onze rugzakken.
De vlucht had uiteindelijk een vertraging van 3 kwartier. We moesten tijdens het boarden even buiten wachten, koud, 8 graden en het waaide nogal. Ik miste mijn winterjas even.

Na drie uur kwamen we in Pisa aan, daar was het 16 graden, dat scheelde wel. Ik kocht 2 kaartjes voor de trein naar Florence, gaf een briefje van 50. Het meisje vroeg of ik kleingeld had maar dat had ik niet. Toen kreeg ik dus gewoon minder wisselgeld terug! Rare Italianen!

Vanaf het centraal station was het ongeveer een half uur lopen naar ons onderkomen waar we tegen zes uur waren. Het was niet zo groot maar prima in orde. Er was een klein balkonnetje met een leuk uitzicht op achtertuintjes.

We liepen naar het centrum en bewonderden de prachtige kathedraal Santa Maria del Fiore. Het is de op drie na grootste kathedraal van Europa gebouwd in de 13e t/m 15e eeuw. We liepen door smalle straatjes met kraampjes waar van alles werd verkocht.
Aperitiefje gedronken en daarna een pizza gegeten.
We hebben daarna nog wat rond gelopen en foto's gemaakt van het Palazzo Vecchio.

Veel plezier met wandelen. En geniet van de mooie natuur.

Marja 2024-04-26 09:16:39

Dank je wel!

Doro 2024-04-26 09:56:54

Hey Dorothee, Jullie zijn weer onderweg; ik neem aann dat Pisa de startplaats is. Ik wens jullie een paar fantastische weken met veel voldoening en plezier! Succes, en veel groetjes uit Velp, Tom.

Tom Posno 2024-04-26 10:38:21

Klinkt weer heerlijk, geniet ervan!

Danielle 2024-04-26 10:56:07

Tom, we zijn met de trein naar Florence gegaan gisteren. Vandaag een dagje in Florence.

Doro 2024-04-26 17:10:28

Dat doen we Daniëlle!

Doro 2024-04-26 17:10:58

Veel plezier!

Desiree 2024-04-26 17:52:38

Dank je wel!

Doro 2024-04-26 22:32:49

Prachtige fotootjes Dorothée. En, erg leuk weer om een reisverslag van jou te lezen. Groetjes aan Els.