Het landschap verandert

Italië, Orio Litta

Deze morgen hadden we in de keuken stevig roggebrood gegeten met onze eigen cappuccino , daar konden we goed op lopen.

We hoefden deze dag maar 17 km, dus waren we tussen de middag al in Orio Litta. Het landschap veranderde; meer bomen, bijna geen rijstvelden en het landschap begon zelfs alweer een beetje te glooien.

Deze morgen onderweg moest Ik heel hard nadenken welke dag het was, ik wist het even niet meer. De dagen bestonden uit wandelen, eten vinden, overnachting regelen, wasje doen en slapen, voor de rest hoefde er niks. Desondanks vond ik het moeilijk om mijn hoofd leeg te maken. Nu alles weer net begonnen was op de Kunstencentra, dacht ik er weer wat meer aan. Hoe zou het gaan met mijn vervangers en hoboleerlingen? Bovendien kreeg ik af en toe mails binnen van werk.

We kwamen tegelijk met de andere twee Nederlanders Hans en Richard aan bij onze overnachtingsplaats, een gerestaureerd benedictijnenklooster volgens mij. Een oud vrouwtje liet ons alles zien en praatte er lustig op los, veel verstonden we niet. Later kwam de burgemeester; hij sprak allerlei talen en legde het een en ander uit in het Engels over de supermarkt, restaurant, Wi-Fi en de boot die we de volgende dag moesten nemen, 4,5 km over de Po. Hij zou voor ons vieren de bootsman bestellen om half 9.

Op de begane grond waren verschillende slaapplaatsen gemaakt; allen afgezet met schotten. Elk gedeelte bestond uit drie bedden met bijzettafeltjes. Het zag er mooi, schoon uit. We moesten buitenom naar de kelder lopen, daar lagen mooie, nieuwe douches. De lift van binnenuit was kapot Bij de slaapgedeeltes was verder nog een groot vertrek waar je aan tafels kon zitten en er was een kleine keuken en natuurlijk toilet met wastafel. Alles zag er nieuw uit.

We hadden de beschikking over fietsen, misschien werden die daar verhuurd. Op de fiets gingen we boodschappen doen voor het avondeten. Hans en Richard kwamen we tegen, ook zij hadden de fiets genomen naar de supermatkt. Fietsen was ook weer eens lekker na dat vele wandelen.

We hebben ' s avonds nog gezellig met de Nederlanders gekletst. De burgemeester kwam ook nog even langs om te melden dat hij de boot voor ons geregeld had voor de volgende dag.

Hoi Dorothee, Heel leuk om jullie te volgen. Wij zijn inderdaad allemaal weer aan het werk. Geniet volop van de vrijheid die je nu ervaart. Dat doen jullie heel goed. Ik zou wel willen ruilen. Chapeau! Liefs Elly

Elly 2017-09-02 13:05:40

Hoi Dorothee en Els, Niet verkeerd dat het landschap wat verandert en het er wat meer begroeid uitziet! Nogmaals, heel goed dat jullie dagelijkse afstanden meestal niet te groot zijn, zodat je nog tijd en energie hebt om de plek van overnachting te verkennen! Op het moment dat ik dit lees hebben jullie de boottocht over de Po alweer achter de rug. Zijn jullie al op de plek van bestemming, nu je alweer een nieuw verslag hebt geschreven en verstuurd? Nog een mooie dag en succes! Groetjes uit Velp, Tom.