Veel asfalt

Frankrijk, Dampierre-sur-Salon

Gisteren had ik nog vergeten te vermelden dat ik 's middags een jong vosje had gezien!

Ik had weer een ruimte voor mij alleen gisteren; er zouden 4 Nederlanders komen maar die hadden afgebeld, anders had ik bij Prea, de Amerikaanse, op de kamer gemoeten. Het verblijf was donker, het was een oud huisje, ik kon de metalen luiken bij het raam niet openmaken.

Vanmorgen was het weer mooi weer, het werd ook snel warm. De route was niet zo lang, 17 km. Ik ben tegen 9 uur vertrokken. De route volgde het riviertje de Salon en deed verschillende plaatsjes aan. Op de helft zag ik een andere pelgrim, Hans uit Uden, getrouwd en 3 kinderen, net zo oud als ik. Hij is maandag vanuit Langres vertrokken, de stukken daarvoor heeft hij, net als Els en ik, in gedeeltes gedaan. Ik merk aan hem dat hij niet graag alleen is, hij vertelde dat hij al veel leuke contacten heeft gehad in die paar dagen. Nu gaat hij tot in de buurt van Milaan en wie weet, komen Els en ik hem volgend jaar in Italië weer tegen!
We hebben samen tot Dampierre gelopen, zijn rugzak was net zo zwaar als de mijne ongeveer, alleen heeft hij ook nog een tent. Vandaag ging hij een paar kilometer verder kamperen langs de Saône.
De 2de helft van de route was de hele tijd een D-weg volgen, daar was niet zoveel aan. Wel hebben we onderweg nog een kerkje bekeken met mooie glas-in-lood ramen.

Ik heb een goedkope overnachtingsplaats bij een kinderdagverblijf voor 5 euro. Ik krijg de ziekenboegkamer. Er staat een bed, wastafel en een tafel. Helaas zit er geen raam in! Lekker gedoucht, was gedaan, wat geschreven en daarna ben ik het stadje ingegaan. Ik ben bij het VVV geweest voor een plattegrond en wat informatie en heb naar een restaurant gevraagd. Er waren 2 opties: eten in een modern, hoog hotel dat mij duur leek of naar de shoarmatent. Ik koos voor de supermarkt. Er was in dit stadje niks te beleven, de kerk was dicht en de enige bar die er was, had vakantie. Bij de supermarkt hadden ze geen koele biertjes. Ik heb wel een mooi paadje langs het riviertje gevonden waar ik even op een bankje heb gezeten. In de schaduw is het lekker, maar het is zeker 30 graden. Ik heb inkopen gedaan en heb vooraf chips met water en wijn gegeten en als hoofdgerecht sla met kaas en tomaat en dressing met brood. Als toetje camembert. Morgen wordt het 37 en overmorgen 38 graden. Ik wil morgen om half 8 vertrekken, dan gaat het hier open, dan worden die kinderen denk ik weer afgeleverd. Vannacht zit ik helemaal alleen in dit gebouw, ze sluiten de boel af, dus hopelijk komt er geen brand!

Je hebt talent, je verhalen zijn super leuk om te lezen, dus....ga zo door!