Een misverstand

Italië, Rome

Vanmorgen werd ik om kwart over 5 wakker, vóór de wekker die ik op half 6 had gezet. Reinier, de man van Els, zou ons om half 7 naar Weeze brengen.
Eerst even onze pup Puck uitlaten die we sinds anderhalve week hebben, daarna ontbijten.
Om ongeveer half 8 waren we op het vliegveld, het was niet druk en we hadden tijd zat. Bij de security ging bij mij het alarm af, ik werd gecontroleerd, moest mijn schoenen uittrekken en wat helemaal nieuw voor me was, was dat ik een explosieventest kreeg! Ik zie er toch heel onschuldig uit dacht ik. Ik zei " Ik, een explosieventest? Ik ga wandelen!" De test ging met een papiertje over de onder- en bovenkant van mijn handen en ergens bij mijn broekriem. Daarna werd dat papiertje in een apparaat gestopt. Ik bleek "clean" te zijn.

De vlucht ging voorspoedig met een beetje een harde landing en daarna met de bus naar Termini. Daar wilden we twee metrotickets uit de automaat kopen maar de lap van 10 euro kwam eruit. Ook met een lap van 20 euro ging het niet. (We moesten drie euro betalen.) Wat bleek nu? Els had gezien dat het apparaat niet meer dan 6 euro terug gaf en daarom accepteerde het apparaat die briefjes niet. Gelukkig had ik nog een briefje van 5 want met de pinpas lukte het ook al niet. Weer wat bij geleerd.

Bij onze Bed and Breakfast vlakbij de Sint Pieter werd ons gezegd dat we de kamer nog moesten betalen. Ik was verbaasd en zei dat ik al betaald had. Helaas, ze hadden niks ontvangen, balen! Op de kamer heb ik mijn boeking gecontroleerd; deze was in november al afgeschreven. Het leek erop alsof het geld naar een ander hotel met een heel andere naam was overgeboekt. Ik heb toen met booking.com gebeld en moest een foto sturen van de afrekening. Ze zouden het allemaal controleren. Daarna gingen we naar het Sint Pietersplein, enkele foto's maken en de markering van de Via Francigena zoeken. We zijn naar het gezellige buurtje Trastevere gelopen en hebben daar op een terrasje gezeten. Heerlijk weer! Maar voor een bier en een glas rode wijn moest 12 euro worden betaald! (We kregen er wel pinda's bij.) Op de terugweg hebben we buiten gegeten en toen we terugkwamen bij onze B&B stonden twee dames ons op te wachten. Ze boden hun excuses aan en zeiden dat we toch betaald hadden. Ik kreeg 70 euro terug. Gelukkig! Eind goed al goed!

Overnachting: B&B Rom Antica Roma

Hehe, wat een consternatie al allemaal de eerste dag. Hoop dat dat geen voorbode is van wat nog komen gaat! Wandel ze!!

Danielle 2019-04-18 22:11:22

Ha Dorothee, Een vlotte reis, en een moeizame start in jullie eerste adres in Rome! Gelukkig was het snel opgelost, anders ben je daar toch een paar dagen “katterig” van. En jullie hebben geen kat maar een HOND; daar heeft Maarten nu in zijn eentje zijn handen vol aan! Ik wens jullie een mooie wandelstart en veel succes! We houden contact! Groetjes uit Velp, Tom.