Weer klimmen en dalen

Italië, Cassio

Deze dag deden we een korte etappe van slechts 11 kilometer om een halve rustdag in te lassen. We waren om 10 voor 8 op pad en hadden rustig aan gedaan. De route ging veel bergop en was af en toe steil. Onderweg kwamen we de Polen tegen, de vrouw had het volgens mij zwaar en zij zouden nog tot Berceto lopen, 10 kilometer verder dan wij.

In totaal hadden we 990 meter gestegen volgens de gps. We waren op een hoogte van ongeveer 800 meter geweest en weer gedaald en gestegen. Het was prachtig in de bergen, en lekker weer. We hadden veel onverharde paden hetgeen volgens mij beter voor de voeten was.

Els maakte tijdens deze voetreis vaker foto's van vlinders, dus deze dag deed ik ook een poging om een Keizermantel te fotograferen. Hij bleef keurig zitten op de bloem.

Ons ostello in Cassio, een klein, oud dorpje, was luxe; we kregen een kamer met twee stapelbedden. Er was een waterkoker, een ruime badkamer met zeep, shampoo, bodylotion en grote handdoeken. "Tutti per voi" (alles voor jullie) zei de man. Daaruit concludeerde ik dat we de kamer voor ons alleen hadden.
Na de douche, wasje en cappuccino zagen we uit het raam de Vlamingen voorbij lopen, zij liepen, net als de Polen, ook nog verder naar Berceto. Later ging het onweren en flink regenen; ik had medelijden met de Vlamingen en de Polen!

We zaten nog even in de tuin voordat we naar het nabijgelegen restaurant gingen. Het koelde best wel af, we zaten dan ook op een hoogte van ongeveer 800 meter.

Hoi Dorothee en Els, Het landschap ziet er best mooi uit als ik de foto's bekijk! Heel verstandig om een keer even een dagje rustig aan te doen en een korte afstand af te leggen! Het weer is toch wat grillig: jullie hadden overdag geluk tijdens het lopen, maar later toch flink regen met onweer. Fijn dat dit jullie niet overviel tijdens de tocht! Succes morgen!! Groetjes uit Velp, Tom.