vertrek naar China

Nederland, Roermond

Nu ben ik nog thuis. Over een half uur word ik opgehaald door een lid van Helicon en rijden we naar Düsseldorf alwaar we eerst naar Dubai zullen vliegen en daarna naar Shanghai.

Inmiddels is het 3 uur geweest en zit ik in het vliegtuig dat over een half uur zal vertrekken. Het was best druk op het vliegveld. De band voor de bagage was even overbelast, maar we waren ruim op tijd. Voor de tweede vlucht vanaf Dubai had ik geen zitplaats, maar dat werd bij de gate in Düsseldorf geregeld. Björn, onze dirigent liep even mee om het te regelen. Mijn ticket werd kapotgescheurd en ik kreeg een nieuwe, zo gebeurd.
Het vliegtuig is enorm groot, met verschillende afdelingen. Wij zitten verspreid over de afdelingen C, D, E en F. Ik heb nu een raamplaats, straks niet, maar dan is het nacht en hoop ik te slapen.
Er werd eten gebracht, toetje drinken en later nog eens koffie, daarna nog een ijsje.

In Dubai op het vliegveld zou een automaat zijn waar je goudklompjes uit kon halen, helaas heb ik die niet gevonden,
wel andere snuisterijen. Ik zag er ook verschillende moslima's helemaal in het zwart, je kon alleen maar hun ogen zien.
Ik zit nu toch aan het raam omdat iemand met mij wilde ruilen.

Vreemd, het is nu bijna kwart voor 3 's morgens Nederlandse tijd. Ik heb al ontbijt gehad en drink nu wijn terwijl het buiten licht is nu. Mij werd verzocht het luikje te sluiten voor het raampje.

Veel plezier! Ben benieuwd naar je verhalen!

Suzanne 2016-07-20 13:18:28

hoi dorothee, wat een uitdaaging.gr enny

enny 2016-07-20 13:22:52

Daar ga je dan, een compleet andere cultuur met een andere muzieksmaak?

Ria 2016-07-20 14:02:45

Fijne reis, veilig aankomen en veeeel foto`s maken!

anne-marie 2016-07-20 21:06:16

Heel veel plezier en genieten!

els.op.pad 2016-07-20 22:45:53

Spannend Dorothée, heel veel plezier.