Van de stilte naar de drukte

Italië, Lucca

Ik had niet goed geslapen; ik vond de matras veel te hard. Ik moest me vaak omdraaien omdat ik steeds pijn kreeg op mijn zij.

Wij waren de enigen die ontbijt hadden besteld voor 5 euro. Er stonden in de keuken twee borden klaar met koffie, melk en jus d'orange. Verder konden we brood roosteren en er waren yoghurtjes en fruit. Alles bij elkaar moesten we 40 euro betalen in het ostello.

We gingen om ongeveer 8 uur weg, het was mooi weer. We zagen de Duitser die ook in het ostello had overnacht vóór ons lopen. We zagen hem later weer bij een bar met één van de andere pelgrims van het ostello. Bij dat barretje reed een man in de auto ons langzaam voorbij en riep naar binnen "geef die twee vrouwen koffie van mij!" Daarna reed hij verder. We hoefden de cappuccino inderdaad niet te betalen.
We kwamen later nog een man uit Tilburg tegen, hij liep samen met een Fransman. De man uit Tilburg was rond 9 juli vertrokken thuis.

Later kregen we een rustige asfaltweg, maar dat werd saai; het was steeds maar rechtdoor. Mijn linkervoet begon weer pijn te doen op de wreef van al dat asfaltweg lopen. Misschien lag het aan de schoen. Een pauze deed goed. Onderweg waren er verschillende nieuwsgierige mensen die ons vroegen waar we heen gingen en waar we vandaan kwamen.

We kwamen rond half 4 in Lucca aan. De weg rond het oude centrum was erg druk. In het oude centrum zelf waren veel toeristen en er reden gewoon auto's en bussen daar waar je dacht dat het voetgangersgebied was. Deze drukte hadden we lang niet meer meegemaakt.

In het ostello kregen we een tweepersoonskamer, luxe! Er was wel maar één douche. De Duitser en de andere pelgrim, een Engelsman die er overigens Italiaans uitzag, waren er ook. Verder was er nog een Amerikaanse en nog twee jongeren.
We gingen Lucca in om een wifibar te zoeken. De Duitser had ons verteld dat in San Miniato moeilijk onderkomen was te krijgen, dus moesten we via de Wi-Fi een vierpersoons onderkomen zoeken op Booking.com. We boekten een appartement voor 50 euro voor 4 personen!

We aten lekker bij een trattoria, da Leo, aangeraden door de vrouw van het ostello.

Geniet van Lucca, een mooie stad om doorheen te slenteren. Met ons gaat het idd goed, met jullie ook zo te lezen. We doen rustig aan en zijn vrijdag in Siena voor weer een rust/kijkdag. Wellicht treffen we jullie weer ergens. Buon Camino 😀