Een omweg met mooie vergezichten

Italië, Pieve Santo Stefano

Deze ochtend was er ontbijt tussen 8 en 9. Er stond al een rij. Het ontbijt was prima!
We vertrokken tegen half 10 en het was weer prachtig weer.
Eerst daalden we af naar Chuisi della Verna en daar deden we iets fout. We zagen markering, maar de gps zei eigenlijk iets anders waar geen markering stond. We volgden de markering maar toen kwamen we toch op de goede route uit. Maar verder op de route sloegen we af van de asfaltweg en dat was fout.
Later stonden er bordjes op een T-splitsing met namen van plaatsen die niet in de beschrijving van de route stonden. Toen zagen we op de gps en mobiele telefoon dat we een heel eind van de route af zaten! We besloten linksaf te gaan naar een plaatsje en van daaruit zouden we naar de route lopen. We liepen naar Sovaggio, kwamen vóór Sovaggio op een grote weg waar gelukkig bijna niks reed. We liepen omlaag via haarspeldbochten en namen de afslag naar Mazzole en kwamen zo weer op de route, een flinke omweg.

We moesten over een asfaltweg omhoog en de zon was best warm. Later over een berg met kruis met uitzichten naar alle kanten, mooi!
Na een afdaling zagen we bar Sandy, waar we de mevrouw troffen die we al vaker gezien hadden (o.a. bij het oversteken van het water laatst). We dronken heerlijk koel water in de bar.

Het laatste stuk was voornamelijk afdalen over asfalt. Onderweg zagen we een dode slang op de weg liggen. Els had het opgezocht; de geelgroene torenslang. Hij zag er eng uit maar scheen niet zo giftig te zijn. We waren om vijf uur bij hotel Santo Stefano, het zag er goed uit, met een ruime badkamer. Wat een luxe ineens weer!
Nog even naar de winkel om brood en kaas te kopen want alles was op. De volgende dag zou het feestdag zijn en alle winkels gesloten.

's Avonds aten we een lekkere pizza met veel wijn!