Fietsen door Ningbo

China, Ningbo

Vanmorgen heb ik uitgeslapen en niet ontbeten in het hotel. Mijn kamergenote en ik hebben in de buurt een heerlijke cappuccino met een of ander langwerpig broodje genomen, heerlijk! Later kwamen de 2 hoornisten ook en zijn we door de stad gaan fietsen! We hebben gewoon 2 van zo'n leen- of huurfietsen gepakt; die stonden niet op slot!
Onderweg hebben we in een park in een paviljoen mensen zien stijldansen. Daarna zijn we naar de oude stad geweest, het was er heel rustig. Ik vind de oude stad een beetje gekunsteld, niet het echte China, het was niet zo groot en we zijn er even doorheen gelopen. Je mocht daar niet fietsen of met de auto komen. We hebben ergens binnen gezeten en water gekocht, het was zo heet! Later hebben we ook nog daar ergens een smoothie genomen, lekker! Terwijl we daar zaten ging het even onweren, toch kwam de benauwdheid later weer snel terug. Alle bromfietsen hier zijn elektrisch, ze stinken dus niet. Het valt me zowiezo op dat ik geen uitlaatgassen ruik.
We zijn nog naar een tempel gefietst, een soort monnikencomplex met verschillende tempeltjes met o. a.
Boeddabeelden, dat was mooi en rustig. Er zijn bijna geen toeristen en al helemaal geen westerlingen. Ik zag alleen maar Chinezen. Voordat we bij die tempel waren, hebben we nog een overdekte markt gezien. Het stonk er verschrikkelijk! Er lagen vleeswaren, vissen, allerlei soorten eieren en nog veel meer. Ik heb een foto van een vrouw gemaakt die kleine loempiaatjes met vlees aan het maken was.

Na het avondeten zijn we allemaal met taxi's naar het uitgaanscentrum gegaan; de groep splitste zich later op.
Taxi's zijn niet duur; ongeveer 2 euro.