Een zware etappe!

Italië, Camaldoli

Deze ochtend vertrokken we om 9 uur naar een ander station; Firenze Rifredi. Ongeveer 3 kwartier lopen. Helaas regende het. Van daaruit namen we de intercity Milaan-Napels naar Arezzo, dat was maar een halte. De rit duurde bijna een uur. Bij de kaartjesautomaat moesten we vreemd genoeg onze namen en 06 nummers invullen.

Aangekomen in Arezzo (het was inmiddels droog) hadden we zeven minuten om de bus te zoeken! Geen idee. Bleek dat we toch een trein moesten hebben! Aansluiting dus gemist helaas. We moesten een uur wachten. Er was een stationsrestauratie waar we onze eigen boterhammen aten met cappu en water.

Om 13.25 uur kwamen we aan in Stia. We pakten daar de route op en moesten meteen bergop. We hadden best een stevig tempo want we moesten uiterlijk om 7 uur inchecken. Ik had al gemaild dat het wel eens 8 uur kon worden omdat we pas om half 2 konden gaan lopen.
Ik vond de route erg zwaar; we moesten heel lang bergop op een vaak stenig pad dat soms steil was. We zagen onderweg wilde orchideeën en best veel gouden regens. We wandelden door nationaal park Casentino; (het park is bijna 7 keer zo groot als de Hoge Veluwe) daar zouden we 3 dagen in wandelen. Na een tijdje kon ik soms niet meer en moest ik een paar keer stilstaan om op adem te komen. Els liep gestaag door als een kerel. Die heeft een conditie!
Op mijn verzoek één keer ongeveer 5 minuten gepauzeerd. Ik at een reep. De berg kon ik wel vervloeken, die ging maar door! Soms leek het alsof we er bijna waren maar dan bleef het toch maar stijgen. Ik dacht "ik red het niet, ik kom pas om 9 uur aan en dan krijgen we daar geen eten meer." Gelukkig viel het mee en waren we er toch al om half 7. In onze gids stond er 6.15 uur voor, wij deden het in 5 uur!

De Locanda dei Baroni in Camaldoli lag aan het einde van de route. Bij de deur stond dat het een pelgrimsonderkomen was, maar wel luxe, want we hebben een kamer met badkamer. We konden om half 8 beneden eten, om half 9 zou de keuken sluiten. We aten gegrilde groenten met kaas en frietjes, lekker! Het bier smaakte ook uitermate goed!

Afstand: 16,5 km
Stijgen: 970m
Dalen: 600m

Hahaha, geen wonder dat je zo kapot was, met zo’n moordend tempo! 😂