Doel bereikt!

Zweden, Abisko

Het was weer prachtig weer en ik had alle tijd. De etappe was ongeveer 13 km. Rustig ontbeten en daarna met een cappu buiten gezeten. Ik vertrok om 10 uur ongeveer. Ik volgde een mooi pad langs een groot meer, licht dalend. Onderweg een wc hokje, dat kwam goed uit! Ik kwam in een bos maar had evengoed uitzicht. De berkenbomen waren niet zo hoog hier en ik kon er goed tussendoor kijken. Ik kwam tegenliggers tegen die deze dag fris en wel begonnen waren aan de Kungsleden. Onderweg controleerde ik steeds of er al bereik was, maar nee hoor.

Om 12 uur gepauzeerd en wat gegeten en rond half 2 naderde ik de houten poort die ik al vaker op youtube gezien had. Heel apart gevoel dat ik er nu zelf doorliep 250km boven de poolcirkel! Doel bereikt! Het was ook vreemd dat ik weer een weg zag met auto's en een spoorlijn! Na de poort heb ik meteen Maarten gebeld om te vragen of het met iedereen goed ging. Mijn zus, die voor een Joodse bruiloft in Boston was, had Corona opgelopen. Heel vervelend voor haar! De rest was oké.

Abisko turiststation was een groot complex met verschillende gebouwen en huisjes. Ik haalde een cappu uit de winkel en kocht een Abisko embleem van stof voor op de rugzak. Ik kon pas om drie uur inchecken dus ging ik buiten op een bankje in de zon zitten. Ik had heel wat verslagen bij te werken!

Ik kreeg een 6-persoonskamer, helaas dit keer een bed boven, maar er zat een trap aan en dat was in de hutten niet altijd het geval. Tot mijn verbazing lagen er schone lakens en twee handdoeken klaar; ik wist niet meer dat ik die besteld had. Wel fijn! Er was ook een wastafel op de kamer. Wat fijn om weer een kraan te hebben waar water uitkomt, een douche en wc op de gang en lichtschakelaars! Ik nam een heerlijke douche en trakteerde mezelf daarna op een bier. Bij de receptie kostte dat 7,50 maar toen ik in de winkel ging kijken, zag ik grote blikken voor 3 euro! Buiten bij een picknicktafel gezeten en verder aan de Pindat gewerkt. Ik had alles op papier geschreven de afgelopen dagen.

Om zeven uur ging ik eten; ik had avondeten en ontbijt besteld voor 2 dagen. Ik kreeg aardappelpuree met rode bessen en vegetarische stukjes nepvlees met bruine saus erover heen. Salade mocht ik zelf pakken zoveel als ik wilde. Ik vroeg een glas rode wijn. Er stonden een stuk of 6 verschillende soorten. "Hoeveel kost het?" "Deze 13,50 enz. enz." Ik nam de goedkoopste; 9,50. Gelukkig was hij erg lekker!
Ik kon ook een toetje kiezen maar ik mocht ze ook alledrie. Ik nam er één, een soort puddinkje met iets van noten erover heen. Het hoofdgerecht kon ik niet op. Ik deed mijn best om de verspilling tegen te gaan maar het nepvlees heb ik niet allemaal opgegeten.

Na het eten buiten nog wat rondgelopen bij het meer en geprobeerd foto's te maken van de zon die achter de bergen zakte. Het was 20 over 10 en nog steeds licht! Toen ik naar bed ging, lag iedereen er al in en het gordijn was dicht.

Abiskojaure 490m
Abisko 385m
Afstand 13,3km

Goed gedaan, proficiat!!

Daniëlle 2022-07-31 17:36:50

Proficiat Dorothée, wát een doorzettingsvermogen heb je gehad. Je mag trots zijn op jezelf!

Ria 2022-07-31 17:51:40

Hoi Dorothee . Geweldig, wat een prestatie. Mag je trots op zijn. Groetjes.

Marja 2022-07-31 18:30:18

Goed gedaan! Gefeliciteerd.

Els 2022-07-31 20:37:45

Hoi Dorothee, Gefeliciteerd, einddoel bereikt! Geweldige prestatie, hoor, in je eentje. Kun je met veel voldoening op terug kijken! Groetjes uit Velp, Tom.

Tom Posno 2022-07-31 21:09:58

Hey topper, you did it 💪