Verblijf in Suzhou

China, Suzhou

Het hotel in Suzhou is een 5-sterrenhotel. We zitten in een sjieke buitenwijk waar alleen rijke Chinezen wonen.
Er was een ontbijtbuffet waar je van alles kon nemen, voornamelijk warm eten, zoals vlees, vis, frites, groenten, maar ook koffie, sap, bruin brood, boter, gekookte eieren, fruit en yoghurt. Ik hield het bij bruin brood, gekookt ei en fruit. Na het ontbijt zijn we een stukje gaan lopen langs het water, het was erg heet! De lunch was op dezelfde plaats als het diner
gisteren; schuin tegenover het hotel. Het eten met stokjes lukt me nog niet zo, gelukkig lag er ook een porseleinen lepel (voor de rijst).
Na het eten even wat gelezen op de kamer en daarna met de bus
naar de schouwburg, vlakbij. We hebben gerepeteerd, het was erg warm binnen, maar ze hadden de airco aangezet. Na de repetitie hebben we de tijd doorgebracht in een ruimte met brede stoelen, daar was het wel aangenaam. We kregen zoetigheid, fruit en broodjes. Er was ook koffie en
water. Inmiddels heb ik met de visacard geld gepind, dat ging niet met maestro, misschien in een andere stad wel hopelijk want
er zijn er die nu geen geld hebben. Veel hebben we nog niet nodig gehad; al het eten is gratis voor ons.

Het eerste concert zit erop. Na afloop werden de mensen uitgenodigd om op het podium te komen als ze met ons op de foto wilden. Sommige jonge mannen van ons ensemble waren erg in trek bij de jonge Chinese meisjes. Er waren overigens ook veel kinderen naar het concert komen luisteren.

Daarna avondeten.

Super leuk om te lezen!

Suzanne 2016-07-23 09:19:47

Leuk om je verhalen weer te lezen! Geniet ze daar!