Een reisdag naar Tbilisi

Georgië, Tbilisi

Deze ochtend stond ik om 4 uur op zodat ik op mijn gemakje nog van alles kon doen. Op de een of andere manier is het dan toch weer stressen en opschieten. Ik bracht Maarten om 5 uur met de auto naar het station met de koffers, daarna ging ik met de oude fiets naar het station. Ik was benieuwd of die er over 2 weken nog zou staan en in welke staat!
De trein vertrok keurig om 6.02 uur en de reis liep voorspoedig. Dit gold ook voor de vlucht die wel zo'n 20 minuten later vertrok.

In Tbilisi was het 36 graden en 2 uur later dan thuis. We kregen een aardige gids die goed Engels sprak, Onise, een jonge man. We hadden een ruim busje voor ons vijven. Onderweg vertelde de gids al het een en ander. Zo vertelde hij dat toen Shakaasvilli president werd in 2003, hij moderne gebouwen liet bouwen zodat Georgië meer bij Europa paste. Ook paste hij de corruptie aan bij de politie. De politiegebouwen zijn nu grotendeels van glas. Symbolisch betekent dit dat iedereen nu ziet wat daar gebeurt.

We waren tegen 18 uur in het hotel. Het zag er keurig uit met airco gelukkig. Om 19 uur gingen we de stad in, we zaten in het oude gedeelte. We aten in een leuk straatje met veel terrasjes, maar eerst moest de dorst gelest worden met Weizenbier.
Na het eten liepen we naar een brug waar je een mooi uitzicht had op de verlichte burcht. We waren erg moe, dus gingen we al gauw terug naar het hotel.

Klinkt veelbelovend, goeie reis en groeten aan je reisgenoten!

Danielle 2018-07-10 17:16:03

Hoi Doro en Maarten, Mij lijkt dat jullie een bijna probleemloze start hadden van de vakantie! Ben heel benieuwd naar jullie verdere reiservaringen en belevenissen. Ik zit midden in mijn staatsexamens, dus weet niet of ik iedere dag kan reageren. Veel plezier en groetjes, Tom.

Tom Posno 2018-07-10 18:59:29

Fijn om te horen dat jullie goed zijn aangekomen en het Weizenbier, ook in Tbilisi, goed smaakt. Wij wensen jullie een heel fijne vakantie, wij gaan weer een beetje mee genieten....... Groetjes, Ton en Marij

Marij en Ton 2018-07-10 19:57:04

Ha Dorothee, wat je nu al geschreven hebt is voor mij zeer herkenbaar, na onze reis daar naartoe van vorig jaar! Een zeer mooie plek, geniet van de 'romantische stad van de Kaukasus'!

Elleke 2018-07-11 09:37:46

Ha Doro, interessant jouw verhalen te lezen, volgens mij zijn wij op veel dezelfde plaatsen geweest, alleen heb ik zonder foto's niet direct de beelden erbij, maar het zal zeker genieten zijn!