Veel asfalt

Italië, Aulla

We wilden deze ochtend in de keuken ontbijten; er stond nog een hoop rommel van de jeugd, die hier ook zat. Ik pakte een bord uit de kast en het was aan de onderkant nog vettig, bah!

Toen we vertrokken was het bewolkt maar gelukkig droog met een temperatuur van 15 graden. We besloten dit keer niet Sloways te volgen omdat die route veel langer was en misschien over glibberige paadjes zou gaan. De route die wij hadden was de fietsroute van de VF, dus wel makkelijk lopen, maar allemaal asfaltwegen; niet zo geweldig dus. Het begon onderweg te regenen, we waren net op tijd bij een barretje, maar toen we weer net vertrokken waren, begon het wéér te regenen. We hebben twee keer ergens geschuild en de tweede keer kwam een vrouw vragen of we koffie wilden. Haar man kwam naar ons toe met een dienblad met twee kopjes koffie en suiker. Hij vertelde dat hij als toerist in Nederland was geweest en noemde enkele grote steden waar hij was geweest.

Na deze traktatie werd het droog zodat we onderweg op een bankje onze lunch konden nuttigen. Gelukkig hadden we die ochtend een Turks winkeltje gevonden dat open was, zodat we kaas, volkorencrackers, water en appels konden kopen voor onderweg.

We kwamen om 3 uur aan bij de Abbazia di San Caprasio, na bijna 24 kilometer. Dit Benedictijns klooster, het oudste gebouw van Aulla, is uit de 9de eeuw. In de 11de eeuw heeft het de naam gekregen van de heilig verklaarde Sint Capratius.

Onze gastvrouw vertelde over de overstromingen in Livorno, aan de kust. Het was groot nieuws op de tv hier.

We deelden de slaapruimte met acht
bedden met twee Duitse vrouwen.
's Avonds hadden we een pelgrimsmaaltijd voor 10 euro inclusief water en wijn in een restaurant in de buurt. Het regende weer.....

Hoi Dorothee en Els, Even een inhaalslag met je verslagen, zie ik! Maar dat snap ik helemaal; natuurlijk heb je niet iedere keer de fut om na alle dagelijkse avonturen een verslag te schrijven! En na een paar dagen weer van alles meegemaakt! Jullie houden je prima! Veel succes bij de volgende etappe! Veel groetjes uit Velp, Tom.

Tom Posno 2017-09-10 22:13:37

Hoi Dorthee en Els, Fijn dat je mij weer toegevoed heb. Heb jullie verslagen weer gelezen. Hopelijk komt voor jullie gauw weer een beerje zon op jullie route. Ook hier regent de laatste dagen. Vandaag was je op tv Dorothee, l1 heeft het concert van het Wmc uitgezonden. Een mooi concert met een super mooie solo van de klarinetist. Mooi hoor. Wandel ze dames, ik blijf op hoogte van jullie pelgrim tocht via het net en dat is ellke dag weer leuk en intresant om te lezen en de fotos te bekijken. Groetjes uit het Roermondse