Alleen op weg

Frankrijk, Condé-sur-Marne

Vanmorgen ben ik om half 7 vertrokken want ik moest ver lopen; 35,5 km. Eerst ergens ontbeten, dat kon daar al vanaf half 7, en meteen daar proviand ingeslagen voor onderweg. Ik heb ongeveer 10 km langs de oever van het Canal de l'Aisne à la Marne gelopen, van Reims naar Sillery. Daarna via een D-weg een stukje naar het zuidwesten met een harde wind en regen. Het waaide zo hard dat het me moeite kostte om de poncho aan te trekken! Overigens hoefde ik vandaag alleen de laatste 8 km met mijn zware rugzak van bijna 12 kilo te lopen; Anne-Marie en Maarten kwamen me in Verzenay opzoeken, het was toen ongeveer 10 uur en ik had al 17 km gelopen. In Verzenay hebben we in een ongezellig café koffie gedronken, daarna ben ik verder gelopen naar Trépail, door bossen en wijngaarden. Voor Trépail zat ik blijkbaar op de verkeerde markering (Santiago?), want ik kwam op een D-weg uit die ik toen 2 en een halve km naar Trépail moest volgen terwijl ik eigenlijk via bossen en wijngaarden daar aan moest komen. Maarten en Anne-Marie zagen me lopen, zij liepen evenwijdig aan mijn weg tussen de wijngaarden. In Trépail hadden zij geen café gezien, dus toen hebben we op een bankje mijn proviand opgegeten en daarna moesten we echt afscheid nemen. Ik moest 4 km over een D-weg naar Ambonnay waar ik bijna een half uur op een bankje gerust heb. (De zon scheen gelukkig!) Daarna weer 3 en een halve km op een andere D-weg naar Condé-sur-Marne. Ik was rond 3 uur daar maar bij de gîte waar ik een kamer gereserveerd had, deed niemand open, dus toen ben ik maar door het dorp gelopen. Uitgestorven; 1 café, 1 restaurant, 1 bakker, maar allemaal dicht. Ik heb toen een hele tijd op een bank bij het lateraalkanaal gezeten en om 4 uur heb ik nog maar eens aangebeld. Niks. Om half 5 in de ernaast gelegen kroeg 2 biertjes gedronken en toen was de gîte gelukkig open! Ik had er een mooie, ruime kamer en een heerlijke douche. 's Avonds heb ik een pizza bij een kar vlakbij gehaald, helaas was er geen wijn bij te krijgen, zelfs geen water. Ze gaven me toen een flesje frambozenbier.

De spits is er af. Petje af.