Saaie etappe, gastvrije mensen en een vreemde Paasmaaltijd

Italië, Colleferro

Vanmorgen was het weer raak; de B&B had geen geld gekregen terwijl het bij mij in december al was afgeschreven! Ik snap er niks van, andere keren ging het altijd goed. Ik heb maar weer naar Booking.com gebeld en moest weer een screenshot van de afrekening sturen. Omdat we weg wilden, moest ik de man toch maar betalen en zou ik het geld van Booking.com terugkrijgen, ik hoop het! Ik durf bijna niet meer te boeken met mijn visa card.

We vertrokken pas om kwart over 9, na een ontbijt dat voornamelijk uit zoete dingen bestond maar wel lekker was.
Het weer was bewolkt maar wel lekker om te lopen. De etappe bestond bijna geheel uit asfaltwegen. We hebben gepauzeerd bij een bar op een pleintje aan de rand van Artena. Daarna moesten we heel lang langs een asfaltweg lopen totdat we bij Colleferro waren waar ons B&B was. In dit stadje stopte een auto en een vrouw stapte uit. Ze bood spontaan een lunch bij haar thuis aan maar daar zagen we toch van af, hoe aardig ook van haar. We wilden naar ons onderkomen, wasje doen en badderen.
Er was een ruime badkamer met een verouderde jaccuzzi maar die deed het niet. Ik ben er wel met mijn was in gaan liggen. Toen ik de was ophing op ons balkon, zaten de mensen beneden buiten met de familie aan hun toetje. We werden uitgenodigd om toetje te komen eten; aardbeien met meringue en slagroom, heerlijk, we kregen ook nog een glas wijn en nog een klein stukje gebak. Slechts één man van het gezelschap sprak Engels.

In Colleferro zelf is niets te zien. Uiteindelijk zaten we op een terras en werden we door de ober in het Duits aangesproken. Hij vond het leuk om even Duits te praten. Hij heeft voor ons gezocht en gebeld naar restaurantjes, maar velen waren dicht vanwege Pasen. Uiteindelijk vonden we een pub waar we ook konden eten. We wilden vegetarisch en kregen rauwe tuinbonen die we moesten pellen met geitenkaas en frietjes. Vreemd. De rode wijn was lekker! Toen we terugkwamen bij de B&B zaten die mensen alweer buiten te eten!

Afstand: 13km
Overnachting: B&B Girasole

Hoi Dorothee en Els, Een vrij rustig dagje wat betreft wandelen, lees ik, maar wel weer vol met allerlei belevenissen. Vervelend, nu al de tweede keer dat er communicatiestoornis is met booking.com. Toch een vervelend gevoel en dat is jammer op jullie tocht! Ik hoef dus niet naar Colleferro en in tuinbonen pellen en eten heb ik helemaal geen zin!! Rust lekker uit en succes op jullie tocht morgen! Groetjes uit Velp, Tom.