Een vermoeiende dag

Italië, Artena

Vanmorgen hadden we een ontbijtbuffet, heerlijk, kaas, roerei, toast, croissant! We zaten tussen een groep Amerikaanse leerlingen.
Om kwart over 8 vertrokken we met mooi weer. Onderweg zag ik niet een blauwe, maar een "witte" regen, dat had ik nog nooit gezien! Na een paar kilometers kwamen we in Marino waar we eten kochten voor onderweg tijdens de Paasdagen. In die winkel was een grote weegschaal zodat we onze rugzakken nog eens konden wegen met de proviand en het water. Mijn rugzak woog nu 10 kilo!

Het eerste gedeelte van de route was asfaltweg, vaak geen stoep erlangs, maar op een gegeven moment kwamen we in een bos met veel mooie bloemetjes. Erg mooi maar wel vermoeiend want we stegen. Nergens een (picknick)bank te verkennen! We hadden wel nog cappuccino gedronken in Grottoferrata maar dat was alweer een hele tijd geleden.
Onderweg zagen we in het zuid-oosten besneeuwde bergtoppen liggen, ik wist niet dat de bergen hier zo hoog waren! We zagen en hoorden ook veel woest blaffende honden, maar die zaten gelukkig achter gesloten hekken. De paar honden die we los zagen, deden niks.

De lunch namen we op een bankje bij een huis. Het was tamelijk warm in de zon en alhoewel het ongeveer 22 graden was, leek het warmer.
We waren erg moe, maar was het te warm om lang te zitten, toen hebben we een stuk verder nog even op onze matjes gelegen maar dat was ook niet alles. Weer een stuk verder kwamen we bij een bar voor nog een cappuccino. Daar zaten we wel lekker. Vlakbij die bar stond een kraam waar hele grote aardbeien verkocht werden, ik moest goed kijken, waren dat nou kleine paprika's? Toch aardbeien.

Na de bar moesten we 700m langs een drukke weg lopen, daarna weer een bos in, lekker rustig. We kwamen bij een stuk waar het pad slecht was; we moesten over takken klimmen maar hadden geen keuze. Gelukkig werd het pad daarna normaal. We waren best moe, het was ver en het werd later. Uiteindelijk kwamen we om kwart voor 7 bij de B&B bij Macere. De vrouw sprak weinig Engels maar was erg aardig. We kregen espresso en een koekje en 's avonds bracht ze ons naar een restaurant en haalde ons ook weer op.

Afstand: 30,5 km
Overnachting: B&B Valeri in Macere

Flinke trip, respect dames!!

Danielle 2019-04-21 09:26:27

Hoi Dorothee en Els, Wordt de rugzak steeds zwaarder? Geen wonder dat het een vermoeiende dag was! Toch nog 30km afgelegd, super! Ik begrijp dat jullie van te voren alle overnachtingen vanuit Nederland hebben afgesproken, heel verstandig! Alleen iedere avond weer spannend waar je terecht komt!! Ik wens jullie fijne paasdagen en we houden contact! Groetjes uit Velp, Tom.