Ningbo

China, Ningbo

Vanmorgen in de ontbijtzaal had iemand een levende kakkerlak onder een tafel zien liggen, hij lag op zijn rug. Ik heb hem niet gezien, had ook geen zin om te kijken.

Het hotel waar we vandaag en morgen zijn, is weer wat chiquer, zoals het eerste hotel; een hele ruime kamer. De airco stond aan, maar het is nog ruim 28 graden hierbinnen!
De lunch was aan de overkant van de weg; beneden allemaal bakken water met levende vissen erin, op de eerste verdieping stonden allemaal tafels en stoelen, dus lijkt mij dat dat restaurant is (er zat niemand toen we weg gingen), en wij gingen naar de 2de verdieping naar een vertrek met een paar ronde tafels. Ik had ook andere kleinere vertrekken gezien waar dan één ronde tafel stond. Wij eten dus niet samen met de Chinezen. Overigens zat er vanmiddag geen vis bij het eten.

's Middags heb ik even alleen een paar blokjes om gelopen in deze miljoenenstad (6 miljoen inwoners), daarna heb ik een half uur in een massagestoel gezeten beneden in de hal, Dit kostte maar 1 euro 30.

De schouwburg was heel mooi van binnen, en groot. Het was niet druk maar de akoestiek van de zaal was mooi. Na afloop van het concert kwamen er weer mensen op het podium voor een foto, die mogelijkheid wordt na het concert aangeboden door een meisje in een prachtige avondjurk die ook het concert presenteert. Zij is er dus bij elk concert bij.

Na het avondeten hebben we in de bar van het hotel naast het onze wat gedronken. Ik heb gebiljart, daarna met een paar mensen de taxi genomen om een bar te zoeken maar alles was dicht of ging net sluiten. Taxi terug genomen en laat in bed. Na afloop kwamen er weer mensen op het podium voor een foto.

Na de opera over ozze Jos nationale bekendheid. Nu wereldberoemd!