Een geweldig mooi onderkomen

Italië, Gallina

Deze ochtend bleven we tot half 8 liggen, we hoefden die dag niet zo ver en zo konden de andere pelgrims zich eerst wassen en eten. Er was na ons nog een Duits meisje dat later opstond. We hebben er even mee gepraat voordat we vertrokken.
De route was weer mooi met uitzichten, het weer was ook goed alleen meer wind. Vóór ons liep nog een jonge Canadese vrouw, ze had ook in het ostello overnacht. We dronken onderweg cappuccino met haar in Bagno Vignoni. Ze had maar 6 kilo bij zich en vertelde dat ze naar Santiago de Compostella was gelopen. Ze vertelde dat die route drukker was (dat wisten we al) en dat mensen ook meer met elkaar samen liepen en meer ervaringen uitwisselden. Zij miste dat wel want ze liep alleen. Het grotere aantal pelgrims was hier eigenlijk pas vanaf Lucca.

Bagno Vignoni is een klein plaatsje met in het centrum een thermaalbad, gewoon buiten, maar er zat niemand in. Aan de rand van het plaatsje zagen we resten van oude thermaalbaden.

Toen we verder wilden lopen, kwam het meisje waar we in de ostello mee gepraat hadden aangelopen. De Canadese en zij dronken samen nog een koffie, ze kenden elkaar al van deze tocht. Wij liepen verder, we moesten het dal weer uit, dus dat betekende weer klimmen. Daarna kwamen we niemand tegen, na een pauze bij een waterpunt kwamen we om 2 uur ongeveer aan bij de agriturismo Passalacqua die we geboekt hadden. Het was prijzig maar we kregen een appartement voor onszelf, heel mooi! Later kwamen er nog Japanners of Chinezen, er was een getrouwd stelletje bij, ze waren buiten en er werden foto's van hen gemaakt met een drone.
Naar alle kanten waren er mooie vergezichten. Aanbevelingswaardig!

Om half 8 konden we in een open gedeelte van een schuur, omgebouwd tot gezellige eetkamer, genieten van een heerlijke pelgrimsmaaltijd, samen met een Australiër die vanaf Lucca liep, maar dan met bagagevervoer. Hij vertelde dat zijn vrouw hem verlaten had, zielig.
We kregen heerlijke zelfgemaakte tomatensoep met groenten uit eigen tuin, aardappelen in de schil, lekkere salade, gebakken ei en kaas en daarbij een lekker rood wijntje. Heerlijk! Na afloop kregen we lekkere rode druiven.