Ander landschap

Frankrijk, Bar-sur-Aube

Vannacht om 20 over 12 schrok ik wakker, het brandalarm op mijn kamer ging keihard af. Ik heb toen op een knopje gedrukt en toen hield hij op. Waarschijnlijk was de batterij bijna op. Ik ben daarna tot half 2 wakker gebleven, bang dat dat ding weer af zou gaan, gelukkig niet. Ik was trouwens blij dat ik niet alleen in dat huis zat!

's Morgens zijn we eerst naar de bakker gegaan en daarna hebben we koffie gedronken met een "chausson de pomme" ofwel appelflap van de bakker. Het was deze dag mooi weer, best warm en het landschap was heel anders, meer bomen en groen en natuurlijk het riviertje de Aube dat we volgden. Guus heeft tot kwart voor 12 gekletst, ik miste een beetje de rust van de afgelopen 5 dagen. Soms lopen we achterelkaar en dan is het even stil.

Onderweg hebben we gepicknickt, helaas was er geen kroeg voor een kopje koffie onderweg. De rugzak doet me na een tijd pijn aan mijn rechterschouder. Guus heeft me uitgelegd dat je hem heel strak moet aantrekken bij de schouders, maar de pijn is zo irritant dat ik op een gegeven moment moet pauzeren omdat ik die rugzak even af wil doen, conditioneel gaat het goed.

Het laatste stuk voor Aube was onduidelijk in de beschrijving; we zijn toen om een korenveld gelopen. In Aube kregen we een lange vieze weg naar het centrum; bij het eerste terras hebben we een bier genomen. De auberge waar we op mijn verzoek een goedkopere kamer hebben gekregen heeft een vieze wastafel, een kapotte deurklink van de wc en een stopcontact dat ik bijna van de muur af rukte, maar de douche was lekker en het bed was goed. Ik had met Guus een kamer met 2 bedden. ' s Avonds eenvoudig maar lekker gegeten bij een soort Turks
ding.

Aube heeft een mooi kerkje, zie foto. Het standbeeld van Napoleon stond bij het VVV in Brienne-le-Château.

Het goede weer is er al bij jullie lees ik. En het wordt alleen maar beter voorlopig, veel zo'n.

els.op.pad 2015-07-31 11:03:40

I follow you, wherever you go! Het alleen lopen gaat je blijkbaar zo goed af dat je het geklets van enig gezelschap af en toe ook maar storend vindt. Ik kan me er wel iets bij voorstellen. Hoop dat je snel beter gaat met je schouder - rugzak. Helaas heb ik hier niet de ervaring om je handige tips te kunnen geven. Oproep aan de andere thuisblijvers: wie heeft vanuit eigen ervaring goede tips voor Doro?