Langs de Monte Lungo

Italië, Mignano Monte Lungo

Vanmorgen konden we in de keuken ontbijten, er was van alles klaargezet; verpakte croissants (niet zo lekker), verpakte toast, jammetjes, jus in kleine pakjes in verschillende smaken en hele lekkere koekjes. Er stond een ingewikkeld koffieapparaat waar je cups in moest doen. Els kreeg het apparaat aan de gang maar de koffie was toch niet zo lekker jammer genoeg.

Om kwart over 8 waren we alweer op pad en al snel zagen we de vistekens. Deze gingen vandaag gelijk op met de route van Ben. Het weer was lekker, ongeveer 21 graden en zon. De route ging overwegend over verharde maar wel rustige wegen. Jammer dat er zo weinig onverharde paden zijn, alhoewel de vergezichten op de bergen wel mooi zijn. Vandaag zagen we nog enkele besneeuwde bergtoppen.
Onderweg in een grote bloemenwei kwamen op een gegeven moment drie grote witte honden; ze leken niet gevaarlijk maar zagen er vies uit.

Pas in Mignano Monte Lungo, genoemd naar de bergflank Monte Lungo, en bijna ons eindpunt van vandaag, hadden we onze cappuccino. Die kost hier overal maar één euro. Onze overnachting is weer in een agriturismo. Deze agriturismo's liggen meestal buiten een plaats, maar je kunt er ook eten en drinken. We waren er om 20 voor 4 en kregen een fris biertje. Het is een mooi complex met terras en ook bij onze kamer is een groot terras in de zon waar we heerlijk buiten hebben kunnen zitten.
Om half 8 gingen we eten; lekkere groenten, kaas en brood met heerlijke wijn.

Afstand: bijna 26km
Overnachting: Country House Salisu' bij Mignano Monte Lungo

Hoi Dorothee en Els, Weer even een dagelijkse reactie van mij! Jullie hadden gisteren weer een prima wandeldag, goede temperatuur en strak blauwe lucht! Na een niet superheerlijk ontbijt hadden jullie wel weer een prima diner met wijn! Gezien de foto’s lopen jullie langs de Apennijnen, niet dwars er door. Maar mooie uitzichten op de bergen! Veel groetjes uit Velp, Tom.

Tom Posno 2019-04-28 12:21:13

Ha Doro en Els, Weer zo'n prachtige foto's! Behalve enkele ontberingen zullen jullie het wel flink naar jullie zin hebben. Fijn om dankzij je blog een beetje met jullie mee te kunnen wandelen. Liefs, Anne-Marie