Een bamboebosje

Italië, Pietrasanta

Deze morgen regende het. De beheerder van het hotel, een Engelsman, vertelde dat september geen goede maand was tot nu toe wat weer betreft. Hij vertelde dat het daarvoor 95 dagen droog was geweest met temperaturen oplopend tot 40 graden. Dat hadden we thuis inderdaad al bij het nieuws gehoord.

We vertrokken met de poncho aan, gelukkig regende het niet de hele tijd, het was ook vaker droog en helemaal niet koud, ongeveer 22 graden. We liepen 9,5 kilometer over de boulevard langs de zee. Zo konden we regelmatig een blik werpen op de zee. Een joggend mannetje sprak ons aan en vroeg waar we deze dag heen gingen. "Camaiora, dat is toch een wandelingetje van niks" vond hij. "Daar ligt Pietrasanta" wees hij "en het plaatsje erna is al Camaiora".Toch waren het bijna 25 kilometer.

Veel strandpaviljoentjes waren gesloten, mensen waren er wel bezig maar je kon er geen koffie krijgen. Misschien sluiten ze gewoon bij slecht weer. Uiteindelijk vonden we onze cappuccino langs de weg, helaas niet langs zee.
We bogen na de koffiepauze af richting bergen en na een lunchstop in een bar kwamen we op de route van Ben en van Sloways. Het ging weer een beetje omhoog en we daalden af in een bamboebosje, dat was mooi om te zien.

Om half 4 kwamen we bij het ostello. Voor het eerst maakten we mee dat de slaapzaal voor 8 personen bezet werd door 7 mensen. Er waren twee douches en drie toiletten. Één douche bleef heel lang bezet maar ik hoorde niets. Ik klopte en vroeg of er iemand was. Ik was bang dat iemand niet goed was geworden. Het meisje dat alles regelde, was in de buurt. Ik meldde het haar en wat bleek? Ze had die douche niet opengemaakt.

Na de douche gingen we het stadje in en daarna bij een pizzeria in de buurt van het ostello eten; deze had het meisje van de ostello voor ons gereserveerd. De andere "pelgrims" zaten er ook. De pizza's kostten maar 3 euro en ze waren erg lekker.

hoi doro, het zelfde verhaal zie els , gr olav en enny

enny 2017-09-14 22:05:59

Hoi Dorothee en Els, Misschien vonden de Italianen september niet een maand van goed weer, maar steeds 40 graden lijkt me beslist ook geen lolletje! Al was er een beetje regen; 22 graden lijkt mij uitstekend wandelweer! En een pizza van 3 euro op het einde van de dag is natuurlijk helemaal niet verkeerd! Rust goed uit en succes morgen! Groetjes uit Velp, Tom.