Over stille weggetjes

Italië, Telese Terme

Vanmorgen werd ons een ontbijt gebracht dat bestond uit roerei, kaas, fruit, toast en sterke koffie waar we veel warme melk bij konden schenken. En ook nog een lekker sapje en iets lekkers verpakt. Gisteravond mochten we aankruizen op een lijst wat we wilden hebben, dat was bijna alles behalve ham.

We vertrokken rond 8 uur met mooi weer. Het was weer een mooie route over rustige weggetjes met af en toe loslopende, blaffende honden. Om 2 uur zou het gaan regenen, we zagen al dreigende lucht boven de bergen hangen.
Onderweg even pauze op een muurtje want we kwamen niet door plaatsjes. Daar boekten we een kamer voor vanavond. Eindelijk zagen we een tankstation met bar langs een autoweg waar we in de zon een cappuccino dronken. We hielden het de hele dag droog gelukkig!

Het hotel ligt aan een meer; het Lago di Telese. 's Avonds op een terras werden we aangesproken door een Nederlander met een flinke, witte baard die ook in Rome was gestart, hij zag er echt uit als een pelgrim. Hij loopt door naar het zuiden, gaat via Griekenland naar Cyprus, vandaar vliegt hij naar Tel Aviv en loopt naar Jerusalem.

We aten 's avonds om 8 uur in een groot restaurant in de buurt van het hotel. Zoals altijd waren we de eersten, maar om 9 uur werd het drukker.

Afstand: 27km
Overnachting: Hotel del Lago in Telese Terme

Hoi Dorothee en Els, Het weer lijkt me erg wisselend in Italië: een echte regendag gevolgd door een dag met prima weer! Hier is het niet anders, hoor. Leuke foto’s; honden beginnen een rol te spelen in jullie tocht! Doet je misschien een beetje denken aan thuis; Maarten zal zich wel heel wat aflopen bij het telkens uitlaten! Succes vandaag, hopelijk houdt het weer zich goed. Groetjes uit Velp, Tom.

Tom Posno 2019-05-01 10:10:12

Nog veel loop plezier de laatste paar dagen. Leuk om je verhaaltjes iedere dag te lezen.