Doel bereikt!

Zwitserland, Lausanne

Het eerste stuk hebben we Ben gevolgd, vreemd genoeg zaten we toch weer verkeerd terwijl we beiden zo goed ons best deden om hem te volgen!
Met behulp van het summiere kaartje, de gps en een gemarkeerde fietsroute naar Lausanne is het ons dan toch gelukt. De route was niet zo mooi als gisteren en eergisteren; ik had smalle bospaadjes verwacht maar het was allemaal asfalt! Uiteindelijk kreeg ik van dat asfalt pijn onder mijn voeten!

De goedkoopste overnachting die we gevonden hebben, is in het Guesthouse & Backpacker. Dit kost 115 euro voor 2 nachten pp zonder ontbijt! We hadden ook al parochies gebeld voor overnachtingen, maar die namen niet op. Volgens mij loopt de echte Via Francigena hier niet, wel de Compostella route. Vreemd dat er dan toch niet iets voor pelgrims te vinden is.

Het weer was bewolkt, 's middags lichte regen, ongeveer 19 graden. Om te lopen was de temperatuur oké. We hebben 28,5 km gelopen.

De totale afstand die ik heb afgelegd is ongeveer 500 km en niet 364 km! Dat zal de afstand in vogelvlucht zijn.