In een kasteel

Frankrijk, Aubonne

Vanmorgen kregen we bij die aardige mensen ook ontbijt en we mochten brood meenemen voor de lunch. Dat kwam goed uit want Hans had nog camembert! We moesten ieder 25 euro betalen.

Omdat ik eerder klaar was, ben ik eerder vertrokken dan Hans. Het was weer heel mooi weer, maar de beschrijving van Ben was niet zo mooi; het klopte niet altijd en mijn gps deed het vanmorgen weer eens niet. Meteen bij het verlaten van het dorp was er al onduidelijkheid: de Grande Rue volgen of de D133? Ik kwam dus te vroeg op de N-weg waar erg hard gereden wordt. Vervolgens moest ik linksaf op een pad (Rue Mont), maar dat was schuin links en er stond geen naam bij; ik ben er toch maar in gegaan en het bleek het goede pad te zijn.
Na Fallerans liep ik over een pad waar plotseling een hek met prikkeldraad was. Met moeite kreeg ik dat hek open en met nog meer moeite dicht. Toen zat ik dus opgesloten in de wei! Omdat de zon gelukkig scheen, kon ik wel de goede richting bepalen maar ik stuitte natuurlijk weer op een hek met prikkeldraad. Daar achter liep een pad. Mijn gps deed het gelukkig weer dus kon ik beter zien welke kant ik uit moest lopen om bij het volgende plaatsje te komen. Het hek kreeg ik niet open, dus rugzak af en tussen 2 prikkeldraadlijnen gekropen. Daarna kon ik naar het volgende dorp lopen.

Bij een ander dorpje schreef Ben dat je bij de kerk aan een klim van 150 meter moest beginnen, maar de weg ging eerst omlaag! Dankzij de gps ben ik goed gelopen, dat ding is echt onmisbaar!

Het laatste stuk afdalen was heel mooi, het deed me aan vakanties in Oostenrijk denken. Spontaan begon ik "Heidi, Heidi" te zingen terwijl ik daar helemaal alleen liep.

Vandaag ben ik op een hoogte van 800 meter geweest ongeveer. Hier beginnen al een beetje de "bergen".
Ik heb samen met Hans een ruime kamer met 2 grote bedden in een kasteel. Het is hier heel mooi! Aan de ene kant zijn chambres d'hôte en aan de andere kant wonen de (schoon)ouders.